Anonym (trådskaparen) skrev 2016-05-15 20:14:50 följande:
Bra inlägg! Tack:) Kostar mötena någonting att gå på då om man betalar sin medlemsavgift? Har sett på instagram att vissa har höften där det står "min vecka" och hur mycket man gått ner under veckan samt totalt. Får man den hemskickad när man blivit medlem? Har ca 13 kg övervikt att bli av med, ska köra en snabbstart nu i ett par dagar för att sedan (förhoppningsvis) övergå till vv. Men recepten då.. Står det hur mycket Smartpoints det är eller? Finns det många recept att välja på i appen eller måste man googla sig fram?
Jag tror att är du all inclusivemedlem (om det fortfarande heter så) så är det en dyrare avgift där du får tillgång till både möten, appen och nätet, eller så betalar du billigare avgift och har bara appen och nätet.
Min vecka-grejen vet jag tyvärr inte vad det är. Men går du på ett möte kan de besvara alla dina frågor! :) (Haha låter som att jag jobbar där, det gör jag inte)
Recepten är alltid smartpoints-beräknade, samt att du kan ändra i dem och plocka bort och lägga till som du vill ifall det är ingredienser du inte gillar och du hellre väljer att lägga poängen på något annat. I appen är det enkelt, du har en jättestor receptbank och så lägger du bara till dem. Du kan även lägga till ingredienserna direkt på en handlingslista. Inget googlande.
Hittar du någon produkt som inte finns i appen kan du slå in näringsvärdena så räknar den ut smartpointsvärdet åt dig.
Man får en väldig bra förståelse för hur onyttiga vissa livsmedel faktiskt är, alltså hur mycket kalorier de innehåller.