Inlägg från: Anonym (mvc ville det) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mvc ville det)

Hade ni med er partner vid första besök hos MVC?

Hos oss ville de att mannen skulle vara med på första samtalet. Blir jag gravid med min nya kille så kommer jag fråga MVC vad de vill när jag ringer och bokar. Inget konstigt att fråga. Jag tycker nog det är bra om min kille vet det mesta om mig och är insatt i det mesta inför förlossning eller om nåt händer längs vägen. Han kommer få vara min röst när det väl är dags om jag inte riktigt klarar prata själv, så för mig har det känts bra. 

• Anonym (mvc ville det)
    Fia 28 skrev 2016-05-16 14:37:25 följande:
    De frågar ju om man tidigare haft svamp, könssjukdomar etc som kanske inte är så roligt att snacka om. Även vikten kan vara känslig. 

Finns inget som sades på min inskrivning som sambon hade behövt vara med på. Jag berättade ju ändå allt efteråt.
    Hos oss pratade de om vad som händer framöver, bokade RUL osv. Min kille vet redan allt om ev könssjukdomar vi haft och jag om hans historia. Men rätt olika tydligen vad man pratar om och vad som är känsligt. Vikten är ju rätt orelevant, jag ser ju ut som jag gör och det ser han dagligen...och upp kommer den garanterat nästan att gå när man är gravid. 
Svar på tråden Hade ni med er partner vid första besök hos MVC?