• Söder73

Måste man gilla bonus för att förhållandet ska funka?

Först av allt: 6-åringar är skitjobbiga! Jag har 2 egna barn och en bonus och när de var i 6-årsåldern ville jag sälja dom på Blocket;)
    Jag tror inte att det är barnet eller dig det är fel på utan din sambo. Du känner dig pressad att älska barnet och att du måste göra saker med barnet, därav mår du dåligt och om barnet inte fanns så skulle du må bättre, detta leder till att du inte tycker om barnet. Enkel psykologi:)
    Vad du ska säga till din sambo: Du ska INTE säga att du inte gillar barnet. Då slår han bakut, det gör alla föräldrar . Du ska säga att du känner dig pressad av honom, att du mår dåligt över det. Du ska säga att du faktiskt inte har något ansvar för barnet utan bara ska finnas i barnets liv som en extra vuxen . Du ska rada upp allt som du faktiskt redan gör för barnet , att du inte vill åka till simhallen ( men säg inte den riktiga anledningen) . Säg att du gör extragrejer med barnet om du VILL. Sen ska ni inte aktivera barnet hela tiden, det leder också till att du blir irriterad på honom, han är 6 år, han kan leka själv ibland.
    Jag har som sagt själv en bonus, jag råkar gilla min:) Men jag har aldrig gjort saker med honom som jag inte vill göra. Tråkiga saker som läxor och allmänt tjat får hans pappa sköta . Pappan har aldrig protesterat mot detta utan vet att han har det största ansvaret för sitt barn. Hoppas jag har hjälpt dig lite:) . Lycka till!

Svar på tråden Måste man gilla bonus för att förhållandet ska funka?