• Anonym (Upprörd)

Hon vägrar låna ut pengar till mig!

En gång frågade jag en klasskamrat (vi går i gymnasiet) om hon ville låna ut 100 kr till mig för jag var akut behov av det. Hon svarade "ja, om jag får tillbaka dom". Jag svarade att hon såklart skulle få tillbax pengarna. Jag betalade dock inte tillbaka de 100 kronorna jag hade lånat. Dock en månad senare behövde jag verkligen låna 100 kronor av samma tjej igen för jag skulle på viktigt soc-möte. Samma tjej börjar ifrågasätta mig och jag behöver verkligen pengarna. Hon vägrade låna ut eftersom hon aldrig fick tillbaka sina förra 100 kronor. Jag skrev till henne att jag lovar verkligen att hon skulle få tillbaka sina pengar. Jag tjatade ganska mycket på henne så tillslöt gav hon med sig, men hon verkade sur och skrev att hon ska ha tillbaka pengarna senast om två veckor. Har dock inte betalat tillbaka de pengarna heller för jag har lagt mycket pengar på rökning eftersom jag röker, så hade inte råd att betala tillbaka. Men då behöver jag låna pengar igen så totalvägrar hon och hon blockade mig på Facebook där vi skrev till varandra. Hon har ingen som helst empati för andra tycker inte jag. Hon blev vansinnig en gång när jag och några andra kompisar till mig satt och åt pizza och hon kommer förbi. Hon börjar ifrågasätta en massa saker. Som till exempel hur jag har råd att äta ute, varför jag inte betalar tillbaka till henne och då sa jag att jag blev bjuden på pizza (vilket iofs inte är sant). Hon säger då att hon inte tror på mig. Men alltså nu kommer jag säkert få massa skit för detta men måste man bli så arg över pengar? Lite empati kan man väl ha särskilt när jag har sagt att jag ska på soc-möte. Ville bara skriva av mig här för jag är väldigt ledsen för hennes överreagerande.

• Svar på tråden Hon vägrar låna ut pengar till mig!
  • Carambolan

Jag hade gjort precis som hon.

• Anonym (Upprörd)
    Carambolan skrev 2016-05-17 08:22:12 följande:

Jag hade gjort precis som hon.

Får jag fråga varför? Hon vet att jag inte har pengar och behöver låna.
  • Carambolan
    Anonym (Upprörd) skrev 2016-05-17 08:26:09 följande:

Får jag fråga varför? Hon vet att jag inte har pengar och behöver låna.

Jag lånar gärna ut till behövande vänner. Ibland fler än en gång om de är på obestånd. Men vänner som inte håller sina löften om när de ska betala tillbaka får heller inga fler lån.
  • Anonym (Fyfasen)
    Anonym (Upprörd) skrev 2016-05-17 08:18:45 följande:

En gång frågade jag en klasskamrat (vi går i gymnasiet) om hon ville låna ut 100 kr till mig för jag var akut behov av det. Hon svarade "ja, om jag får tillbaka dom". Jag svarade att hon såklart skulle få tillbax pengarna. Jag betalade dock inte tillbaka de 100 kronorna jag hade lånat. Dock en månad senare behövde jag verkligen låna 100 kronor av samma tjej igen för jag skulle på viktigt soc-möte. Samma tjej börjar ifrågasätta mig och jag behöver verkligen pengarna. Hon vägrade låna ut eftersom hon aldrig fick tillbaka sina förra 100 kronor. Jag skrev till henne att jag lovar verkligen att hon skulle få tillbaka sina pengar. Jag tjatade ganska mycket på henne så tillslöt gav hon med sig, men hon verkade sur och skrev att hon ska ha tillbaka pengarna senast om två veckor. Har dock inte betalat tillbaka de pengarna heller för jag har lagt mycket pengar på rökning eftersom jag röker, så hade inte råd att betala tillbaka. Men då behöver jag låna pengar igen så totalvägrar hon och hon blockade mig på Facebook där vi skrev till varandra. Hon har ingen som helst empati för andra tycker inte jag. Hon blev vansinnig en gång när jag och några andra kompisar till mig satt och åt pizza och hon kommer förbi. Hon börjar ifrågasätta en massa saker. Som till exempel hur jag har råd att äta ute, varför jag inte betalar tillbaka till henne och då sa jag att jag blev bjuden på pizza (vilket iofs inte är sant). Hon säger då att hon inte tror på mig. Men alltså nu kommer jag säkert få massa skit för detta men måste man bli så arg över pengar? Lite empati kan man väl ha särskilt när jag har sagt att jag ska på soc-möte. Ville bara skriva av mig här för jag är väldigt ledsen för hennes överreagerande.

Du kan ju inte vara sann hoppas jag?! Du har en jäkla tur för om det varit mig du utnyttjat skulle du fått pizzan runt halsen din jäkla parasit!
  • Anonym (Upprörd)
    Anonym (Fyfasen) skrev 2016-05-17 08:32:48 följande:

Du kan ju inte vara sann hoppas jag?! Du har en jäkla tur för om det varit mig du utnyttjat skulle du fått pizzan runt halsen din jäkla parasit!

Problemet är att jag lånade pengar av henne för att jag inte skulle blo ensam. Jag röker för att alla jag umgås med gör det och jag äter ute av samma anledning. Hon jag lånar av är ensam och äter alltid i matsalen. Så jag tänker att hon har möjlighet att låna ut.
  • MammAmma

Pfffffhahaha! Nu tror jag inte på den här tråden för 5 öre, men låt gå: det räcker inte att du leechar av välfärden, du måste parasitera på dina 'vänner' också? Om du inte passar dig kommer du snart inte ha några "vänner" kvar att leecha på.

• Anonym (Upprörd)

Ibland undrar jag om folk här kan svenska. Jag har skrivit att jag vill ha RÅD och inte idiot kommentarer som TROLL, FÖRSTÅR HENNE och PARASIT!! Är det så jävla svårt att fatta set? Och ni är vuxna människor?! Eran läsförståelse är väl?noll.

• Anonym (Tjejen)

För er alla som ropar troll så har jag varit tjejen som lånar ut i ts fall. Så detta kan mycket väl vara sant. Iaf lånade jag ut pengar utan att få tillbaka det från en klasskamrat. Han hävdade att han skulle låna till busskort när han i själva verket ville ha utemat och coca-Cola. Sen ville han låna mer pengar av mig och tjadate mycket, men då tillslöt blockade jag honom för jag litade aldrig mer på honom.

Så TS, anledningen till att hon vägrar låna ut är att hon vet att hon inte får tillbaka det.

• Anonym (Tjejen)
    Carambolan skrev 2016-05-17 08:27:39 följande:

Jag lånar gärna ut till behövande vänner. Ibland fler än en gång om de är på obestånd. Men vänner som inte håller sina löften om när de ska betala tillbaka får heller inga fler lån.

Samma här.
  • Anonym (tro..)

TS, vill du ha ett råd? Nästa gång du tänker ta pengar av någon utan att betala tillbaka; be då inte om att få låna pengar. Säg istället "kan jag få 100 kronor av dig?"

Svar på tråden Hon vägrar låna ut pengar till mig!