Meningen med livet?
Hej,
Har under de senaste året tappat jätte mycket av min livslust, kommer inte ta mitt liv och vill jätte gärna leva osv, men jag har liksom tappat gnistan då jag inte känner att det finns någon mening med livet alls. Jag är 22 år och har jobbat i två år nu.
Funderar ofta på varför vi ens lever och varför samhället är uppbyggt så som det är, alltså man jobbar för att få pengar, man studerar för att få ett bättre jobb, man får mer pengar, köper hus, får barn och blabla.
Är just nu på en plats där allt det där känns helt meningslöst, jag önska det fanns ett bättre sätt att leva, känns inte som jag passar in i samhället. Jag har arbetsmoral och jag skötte skolan under gymnasiet bra, men jag tycker det känns helt meningslöst.
Har en stor brinnande passion för musik, spelar gitarr, piano, sjunger och skriver musik, planerar att studera till musikproducent men jag har tappat allting helt och hållet. Gör ingen musik längre och det känns nästan som en börda, tänker på det ofta och önska jag kunde vara kreativ igen. Detta i samband med att jag inte ser någon mening i det, vet inte om mitt självförtroende har försvunnit eller något. Vet inte vad som har hänt.
Känns som jag inte gör något vettigt, jag jobbar och jobbar, blir deprimerad när jag tittar på facebook på vad alla andra gör. Studerar på universitet, flyttar utomlands, har 100 vänner de gör roliga grejer med samtidigt som jag sitter hemma med min hund och pojkvän och inte gör någonting men mitt liv.
Jag är i mitt hjärta tacksam för min underbara pojkvän och hund, samt mina nära vänner (som för tillfället inte bor i samma stad som mig). Men jag önska jag också gjorde någonting, men vad är meningen. Vet inte vad jag söker efter.. Vissa dagar känns det okej, jag har ett jobba, tjänar pengar och skall snart flytta hemifrån. Men det känns som det borde finnas någonting mer än detta?