Inlägg från: emmaslemma |Visa alla inlägg
  • emmaslemma

BF oktober/november 2016 3:de barnet

Hej
    Får jag också hoppa in här? Jag väntar också barn nummer tre i oktober. Som flera andra i tråden väntar jag också en liten sladdis GladDe båda andra är 10 och 12. Själv är jag 36 år och bor i Lund.

• emmaslemma
    solidafrida skrev 2016-05-22 10:14:08 följande:

emmaslemma, klart du får! Känner igen ditt namn, vi har nog skrivit i samma tråd innan! Har du skrivit i planerar barn innan? Inte i november tråden antar jag..?

Jag har haft ett litet bekymmer sista veckorna, som jag löste igår och jag är så nöjd! Det är så att mina trosor åkt in i rxxen precis hela tiden och ni vet hur jobbigt det är, inte så snyggt att hålla på å dra ut dem hela tiden heller. Jag har inte förstått varför detta problem uppstått, men så slog det mig när min son hade kallingar på sig som han växt ur, att det måste ha att göra med min viktuppgång (som jag kanske förnekar lite). Lite kvävningskänsla i mina bh:ar också så det köpte jag också större, bl.a. amningsbhar (lika bra)! Mina förra graviditeter har jag varit för snål för att köpa sånt här eftersom det är övergående. Tur man blir klokare med åren!

Jag vet inte om jag drömde det i natt eller om jag faktiskt kände bebisen!? Hade otroligt verkliga drömmar överhuvudtaget. Jag vet att jag vaknade flera gånger å tänkte att jag måste skriva upp att jag kände sparkar utanpå i vecka 17, 16+6. Men jag vet alltså inte säkert:D

Jag har nog skrivit i både den ena och den andra tråden :) bebis är beräknad till 2 november men eftersom jag ska få kejsarsnitt så blir det i oktober istället! 
  • emmaslemma

Jag har två kejsarsnitt bakom mig så det är inget val denna gången. Första snittet var akut. Jag gick över tiden 3 (!) veckor och vid förlossningen så märkte dom ganska direkt att bebis var medtagen och inte skulle orka en vaginal förlossning. Andra barnet försökte jag klämma fram men efter några dagar så bad dom mig ge upp och ett snitt planerades till kvällen. :)

Svar på tråden BF oktober/november 2016 3:de barnet