Inlägg från: Gabriella89 |Visa alla inlägg
  • Gabriella89

BF oktober/november 2016 3:de barnet

Hej !

Jag väntar inte barn nummer 3 utan en oplanerad 4;a. Har sedan innan tvillingar som är 7 och minstingen 3, (3 pojkar). Är det okej om jag är med här? Hade varit så skönt att slippa allt tjafs om Facebook grupper.

• Gabriella89

Jag har alltid önskat mig en flicka, ända sedan jag själv var 14 år. När jag väntade pojke nummer tre var jag bombsäker på att det var en flicka så det blev högst överraskande när jag fick veta att det var en kille till, det gjorde också resan (graviditeten) väldigt spännande. Att inte alls veta vem som väntande på att komma till vår familj. Hur många barn har du? Ja barnen har samma pappa. Vi hade pratat om att inte ha fler (vilket vi från början ville) då våra tvillingar är i behov av särskilt stöd och vi ville finnas där för dom i största utsträckning. Men så blev det såhär... Och jag pluggar så det var en väldigt svår sits plus att vi bygger hus. Så många bollar i luften på en och samma gång. Men abort ville jag inte. Jag har mått extremt illa i alla graviditeter. Äter medicin och har gjort med alla också. Men det är skillnad men det handlar nog mest om att jag är i en annan plats i livet även rent psykiskt (positivt menat). Hur långt är du? Jag går in i vecka 16 snart ??

solidafrida skrev 2016-06-07 18:44:06 följande:

Tre pojkar alltså... Och en oplanerad... Hur är det? Hur var det när tredje pojken kom? Eller du har inga flickönskningar kanske..? Det har jag. Och jag tror minsann jag väntar en till grabb:) Han är precis lika välkommen och kommer vara högt älskad. Men jag vill även ha en dotter. Trodde vi väntade sista barnet nu, men jag märker hur hjärnan sakta vänjer sig vid tanken att det kanske får bli en till. Är det samma pappa? Hur oplanerad och hur kom ni fram till att behålla? Vet ni om det är en flicka eller en pojke? Vill ni veta? Mått lika eller samma med dina?

• Gabriella89

Åh grattis! Så fantastiskt !!!!

Mollan79 skrev 2016-06-09 15:59:46 följande:

Nyss hemkommen fr rul, allt såg bra ut.

Vi väntar en pojke och en flicka till 99%.

Känner mig väldigt lyckligt lottad just nu <3

• Gabriella89

Härligt med alla ultraljud ! Jag har mitt på söndag och jag är så spänd ! Någon som vet hur många sammandragningar per dag som är normalt/okej att ha? Har ganska mycket (17+5), vet att jag är bärare v GBS vilket påverkar. Ha en trevlig dag !

• Gabriella89

Oj vad längesedan jag skrev här !

Vi väntar en liten flicka :) ligger precis på medel när vi mått magen hos bm. Har mycket sammandragningar men vill inte sjukskriva mig ! Har svårt att få med mig mitt värsta ben när jag går och har ordentlig foglossning. MEN jag mår bra i huvudet :)är nu i vecka 27. Härligt är det :)

• Gabriella89

Fast man vill ju att de ska försvinna vid vila... Jag kan vila i två timmar utan att det går över. Någon gång har de varit smärtsamma så jag fått andas mig igenom dom, det händer någon gång per dag. Annars får jag sammandragningar precis när som, dag som natt. Men försöker att inte stirra upp mig men barnmorskan skällde lite på mig igår och pratade lite om sjulskrivning. Men jag vill inte. Men de e såklart inte värt att föda förtidigt.

Elisa77 skrev 2016-08-26 14:35:24 följande:

När får du dina sammandragningar? Jag har några om dagen, och igår hade jag en som satt i 2 min och samtidigt gjorde ont, lite som en förvärk, men det kändes inte som någon fara. Jag har också haft sammandragningar sen flera veckor (såg ditt tidigare inlägg) men eftersom dom kommer vid vila så ansåg bm att det inte var något konstigt.

Vi väntar också en tjej, har två killar sen innan så det känns spännande.

• Gabriella89

Sammandragningarna för mig blev mer och mer. Cyklade hem från en vännina och sedan jäklar ! Höll på att kräkas flera gånger för de blev så mycket MEN ville inte stressa upp mig av att åka in utan försökte vila när de värsta lagt sig. Höll på från och till genom natten. På morgonen kunde jag inte ställa mig upp utan att det började igen så vi åkte in (vecka 26+3). Opåverkad livmodertapp ! Men det var konstanta sammandragningar. Fick bricanylspruta och sedan lugnade sig allt. Behövde visst "bara" brytas av. Jag har fortfarande mycket men inte på samma sätt. Men jag märker att jag måste ta det lugnt ... Och det är ju himla lätt med tre barn redan .

Svar på tråden BF oktober/november 2016 3:de barnet