• Anonym (ts)

Varför har jag svinto hår?

Som rubriken lyder. Jag har inga näringsbrister.

Håret har extremt dålig kvalite. Det är matt och det går alltid av i luggen så att det alltid bara är ca 4-5 cm. Övriga håret på hjässan går också av så att det alltid bara är ca 5 cm.

Vad är det för fel?

Och nej, jag tror inte på naturläkemedel.

• Svar på tråden Varför har jag svinto hår?
  • Kenno

Ja alltså, antagligen handlar det om att du sköter håret dåligt. Alla kan ju inte få långt och tjockt hår men hur sköter du ditt hår? Hur ofta tvättar du det, vad använder du för produkter och använder du värmeverktyg för ofta?

Köp riktigt bra produkter. En inpackning från Redken t.ex. Aldrig aldrig köpa hårprodukter från mataffären. Det är bara skit!

• Anonym (ts)
    Kenno skrev 2016-05-18 16:16:53 följande:
    Ja alltså, antagligen handlar det om att du sköter håret dåligt. Alla kan ju inte få långt och tjockt hår men hur sköter du ditt hår? Hur ofta tvättar du det, vad använder du för produkter och använder du värmeverktyg för ofta?
    Köp riktigt bra produkter. En inpackning från Redken t.ex. Aldrig aldrig köpa hårprodukter från mataffären. Det är bara skit!
    1-2 gånger per vecka tvättar jag håret.

Har alltid haft svintohår, men blivit mycket värre på senare år. Beror inte på värmeverktyg.

Frisör shampo är samma skit. Köpte loreals absolut reaper men märkte ingen skillnad mot billig shampo.
  • Anonym (ts)

Inpackning är bara bluff. Det går inte att reparera hår, det är ju dött. Undrar varför det växer ut hår av dålig kvalite?

• Anonym (.)

Prova Noo poo kanske? Eller balsammetoden.

Ja, hårstråna är döda, men inpackningar och liknande stänger fjällen så att hårstråna skyddas bättre. Det gör också håret mindre frissigt/svintoaktigt.
    Köp en bra hårolja också, ren arganolja t ex för att få det mjukt och glansigt.

• Anonym (ts)
    Anonym (.) skrev 2016-05-18 17:11:50 följande:
    Prova Noo poo kanske? Eller balsammetoden.

Ja, hårstråna är döda, men inpackningar och liknande stänger fjällen så att hårstråna skyddas bättre. Det gör också håret mindre frissigt/svintoaktigt.
    Köp en bra hårolja också, ren arganolja t ex för att få det mjukt och glansigt.
    Vad är det?

Naturligtvis har jag kört med inpackning och det blir ingen skillnad. Dessutom har jag hårolja.

• Miss Skywalker

Olaplex! Sluta med schampo och kör balsammetoden. Men framförallt gå till läkare och ta reda på vad som är fel. Sköldkörteln?

• Anonym (ts)
    Miss Skywalker skrev 2016-05-18 17:56:29 följande:
    Olaplex! Sluta med schampo och kör balsammetoden. Men framförallt gå till läkare och ta reda på vad som är fel. Sköldkörteln?
    Det hjälper inte. Dessutom är det äklickt enligt mig att inte göra rent med shampo.

Har inget fel på sköldkörteln.
  • Miss Skywalker
    Anonym (ts) skrev 2016-05-18 18:18:31 följande:
    Det hjälper inte. Dessutom är det äklickt enligt mig att inte göra rent med shampo.

Har inget fel på sköldkörteln.
    Det blir rent med balsammetoden. Olaplex kan laga bindningarna i håret.
  • Anonym (ts)
    Miss Skywalker skrev 2016-05-18 19:21:03 följande:
    Det blir rent med balsammetoden. Olaplex kan laga bindningarna i håret.
    olaplex är ju ett blekmedel?
Svar på tråden Varför har jag svinto hår?