• Anonym (CE)

Dödsstraff - Ja eller nej?

Våldtäcksmän borde få dödsstraff eller kuken avklippt. Straffen för våldtäcksmän idag är INGENTING och det är så fel. 

• Anonym (CE)
    Johan75 skrev 2016-05-24 17:19:47 följande:
    Även i de fall det handlar om en 14-årig flicka som haft frivilligt sex med sin 16-åriga pojkvän och hennes föräldrar har anmält det? Det skulle kunna resultera i en våldtäktsdom. 
    Nej inte i sådana fall. Då är det ju föräldrarnas fel om dottern haft frivilligt sex. Jag pratar om andra fall. När en tjej blir våldtagen av x antal killar, anmäler det och det blir en rättegång. Men att killarna knappt får något straff för att tjejen "kunde sagt ifrån" 
  • Anonym (CE)
    Johan75 skrev 2016-05-24 17:27:56 följande:
    Fast det går ju att höja straffen för våldtäkt utan att vi hamnar i dödsstraff eller kroppsstraff. Problemet är att det alltid går att hitta ett fall som är "på gränsen". Det går att döma fel även vid sådana rättegångar. 

Även jag tycker att straffen är för låga vid många våldtäktsfall, men jag förstår också att det är en komplicerad situation.
    ja abolut går det att höja straffen. Men det är sällan att man stöter på någon som kanske får mer än 3 år fängelse , och kommer ut efter 1 år. Det är enligt mig helt fel.
Svar på tråden Dödsstraff - Ja eller nej?