• jjossann

är det normalt att ibland ha lite kraftigare "mens" smärtor?

Är det normalt att ibland ha lite molande "mens" värk och sen ibland blir smärtan lite kraftigare? Är i v 6 så jag antar att det växer en hel del där nere men så fort det gör lite ondare så blir man ju så orolig och nästan går och tittar efter blod i trosorna!!

• Svar på tråden är det normalt att ibland ha lite kraftigare "mens" smärtor?
  • jjossann

Kan även tillägga att jag har lite ont vid äggstockarna också och det hoppar från sida till sida :O normalt?

• Pimpinellan

Ja,så länge det inte gör väldigt ont, sitter i länge och kommer i omgångar-alla såna har varit missfall för mig. Däremot går sån missfallssmärta aldrig jämföra med vanlig molvärk. Har jag haft varje graviditet och denna även en sån där kraftigare som gav panik, men det var helt normalt.

• jjossann

Det har varit så nu någon dag! Det kommer och går det vara inte ihållande länge utan det bli smärta en stund sen släpper det sen kan det komma lite senare igen sen endel dagar då är det knappt någonting!

• Iowhannah
    jjossann skrev 2016-05-20 18:55:06 följande:

Det har varit så nu någon dag! Det kommer och går det vara inte ihållande länge utan det bli smärta en stund sen släpper det sen kan det komma lite senare igen sen endel dagar då är det knappt någonting!

Jag har en kollega som började känna av foglossning redan i v 10 eller så. Du tror inte att det kan vara nåt sånt?
  • jjossann

Nja mest när jag är uppe!! Foglossning är det inte. Det hade jag med sonen så det vet jag hur det känns! ;) detta är mer som en molande värk som ibland bara är svag och ibland lite starkare smärta :)

• jjossann

Jag har ju givetvis inte ont alltid utan endel stunder på dagen då kan jag till och med "glömma" att jag är gravid för att jag inte har ont alls!! :)

• Ego Lovers

Vilken graviditet är det i ordningen?
    För mig har smärtan när livmodern växer och när ligamenten som tänjs som håller uppe livmodern blivit värre för varje barn. Sjätte barnet var värst. Hade fruktansvärda smärtor och kunde knappt röra mig de första 20 veckorna

• jjossann

Detta är graviditet 3 men den 2 graviditeten fick jag MF! Jag har hört något om det också att det är vanligt att smärtan blir mer påtaglig ju fler graviditeter man varit med om!

• jjossann
    Ego Lovers skrev 2016-05-21 11:58:27 följande:

Vilken graviditet är det i ordningen?
    För mig har smärtan när livmodern växer och när ligamenten som tänjs som håller uppe livmodern blivit värre för varje barn. Sjätte barnet var värst. Hade fruktansvärda smärtor och kunde knappt röra mig de första 20 veckorna

Detta är graviditet 3 men den 2 graviditeten fick jag MF! Jag har hört något om det också att det är vanligt att smärtan blir mer påtaglig ju fler graviditeter man varit med om!
  • Entjej93

Jag har haft likadant och allt har varit helt normalt. Varit gravid tre gånger och har haft FRUKTANSVÄRT ont från och till fram tills vecka 9-10 kanske.. Fick gå upp flera gånger varje natt och sätta mig i duschen med varmaste vattnet mot magen, kunde omöjligt ligga still så ont gjorde det. Låg i fosterställning och kved. Men alla VUL har visat på helt normala graviditeter :) tror vissa bara har mer växtvärk än andra.

Svar på tråden är det normalt att ibland ha lite kraftigare "mens" smärtor?