• Anonym (Sexblodad)

Blöder efter samlag

Hej

När jag och min partner har sex så blöder jag lite efteråt när jag går på toaletten. Inte mycket blod utan att de kommer lite på pappret eller några droppar i toaletten. Jag har ingen smärta när jag har sex med honom och det är inte när jag har mens.

Vad kan detta bero på?

• Svar på tråden Blöder efter samlag
  • Anonym (Grov)

[quote=76644088][quote-nick]Anonym (Sexblodad) skrev 2016-05-20 20:42:29 följande:[/quote-nick]Hej

När jag och min partner har sex så blöder jag lite efteråt när jag går på toaletten. Inte mycket blod utan att de kommer lite på pappret eller några droppar i toaletten. Jag har ingen smärta när jag har sex med honom och det är inte när jag har mens.

Vad kan detta bero på?[/

Är han väldigt grov? I så fall kan det bero på det. Jag har varit med om tjejer som spruckit lite under sex utan att de har fått ont...

• Vital

En tjej jag var med hade en flik i slidkransen, hon blödde två gånger efter penetrering och jag kände fliken rätt tydligt med fingrarna. Som tur var så hade hon inte ont eller några problem med det, jag tyckte det var lite underligt första gången då jag trodde jag hade skadat henne men sen förstod jag att det var slidkransen.

Antar att du har koll på hur du är skapt där nere men är det så att du har någon större flik kan det ju vara den.

• glutten

Det kan komma från livmoderhalsen. Behöver inte alls vara farligt, men det är viktigt att du gör cellprov regelbundet. Gör du det?

• Anonym (Sexblodad)
    Snövits skrev 2016-05-20 22:39:11 följande:

När gjorde du cellprov senast?

Nått år sedan.. vadå vad kan va fel med cellerna?
  • Aliyah

Jag brukar blöda lite efter sex när jag har ägglossning, kan det vara det?

• Anonym (S)

[quote=76644442][quote-nick]Anonym (Sexblodad) skrev 2016-05-20 22:47:42 följande:[/quote-nick]Nått år sedan.. vadå vad kan va fel med cellerna?[/quot

Man ska alltid kolla upp hos gyn om man blöder upprepade gånger efter samlag! Alltid! Behöver som sagt inte vara något alls men bättre att utesluta att det faktiskt är något allvarligt.

• Långbenopluto
    Anonym (Sexblodad) skrev 2016-05-20 22:47:42 följande:
    Nått år sedan.. vadå vad kan va fel med cellerna?
    Det är inte normalt att blöda efter samlag och det kan vara cellförändringar då. Du bör ringa kvinnokliniken för vidare undersökning.
  • Aliyah
    Snövits skrev 2016-05-21 10:23:51 följande:

Det är inte normalt att blöda efter samlag och det kan vara cellförändringar då. Du bör ringa kvinnokliniken för vidare undersökning.

Fast "inte normalt"? Man kan blöda efter samlag av betydligt fler ofarliga anledningar än farliga.
  • Anonym (Gaby)

Jag blöder ofta av samlag och det är normalt... Eller, det är inte farligt iaf. Jag har kollat upp det flera gånger, tar cellprov så fort jag blir kallad osv. Gynekologer säger att jag har en lättblödande livmoder men det är inget farligt, förutom att det så klart är lite jobbigt. Det blir bättre om jag tar progesterontillskott, och min gyn har sagt att vissa kvinnor kan ta det hela livet. Hur som helst ska man så klart kolla upp det, men det behöver inte alls vara nåt farligt som cancer eller klamydia.

• Anonym (Sexblodad)
    Anonym (Gaby) skrev 2016-05-21 12:57:06 följande:

Jag blöder ofta av samlag och det är normalt... Eller, det är inte farligt iaf. Jag har kollat upp det flera gånger, tar cellprov så fort jag blir kallad osv. Gynekologer säger att jag har en lättblödande livmoder men det är inget farligt, förutom att det så klart är lite jobbigt. Det blir bättre om jag tar progesterontillskott, och min gyn har sagt att vissa kvinnor kan ta det hela livet. Hur som helst ska man så klart kolla upp det, men det behöver inte alls vara nåt farligt som cancer eller klamydia.

Ok tack, ja har vet iaf att ja inte har klamydia eller nått sånt och går också på cellprover varje år.. måste nog vara samma sak som dig
  • glutten
    Anonym (Sexblodad) skrev 2016-05-21 14:12:33 följande:
    Ok tack, ja har vet iaf att ja inte har klamydia eller nått sånt och går också på cellprover varje år.. måste nog vara samma sak som dig
    Det är samma för mig som för Gaby, dvs grundligt kontrollerat och det finns inga "fel" men jag blöder ändå. OBS att du DEFINITIVT ska gå till gyn och utreda, TS. JÄTTEVIKTIGT. Som sagt, behöver inte alls vara något farligt, men det SKA kollas upp!
Svar på tråden Blöder efter samlag