• Anonym (Hypok­ondrik­er?)
    Äldre 21 May 15:48
    54286 visningar
    31 svar
    31
    54286

    Vuxen slagit huvudet - farligt?

    Gick in i barnens lekstuga och glömde den låga dörren. Slog upp huvudet rakt i dörröppningens övre kant. Vände sig i magen och gjorde skitont. Men svimma inte.

    Hände för ca 30 minuter sedan. Har en avlång bula på ett par cm mitt på skallen lite till höger.

    Är detta farligt?

    Googlat och det stod blödning under huden blir en bula.

    Kan jag bara tuppa av och dö?

    Är öm vid bulan, tycker synen är suddig men skriver detta utan problem. Känner mig trött. Men eftersom jag googlade först blir jag osäker på om jag känner det jag känner eller om jag inbillar mig pga rädslan.

  • Svar på tråden Vuxen slagit huvudet - farligt?
  • Anonym (Hypok­ondrik­er?) Trådstartaren
    Äldre 21 May 16:05
    #2

    Tycker såklart synen är suddig, känner mig väldigt trött, yr som bara den.

    Och så vet jag att jag är åt det hypokondrikhållet, att jag läste symtom på blödning först och nu känner allt det.

    Skitjobbigt!

    Känns ju pinsamt att åka in för något som inte är nått. Känns som hela lördagen är förstörd nu

  • Anonym (Hypok­ondrik­er?) Trådstartaren
    Äldre 21 May 16:20
    #3

    Hur stor risk är det att det kan vara farligt?

    Är det farligast att slå sig mitt på skallen?

  • Anonym (Hypok­ondrik­er?) Trådstartaren
    Äldre 21 May 16:35
    #5

    Men OM jag blir sämre kan jag dö av detta?

    Usch. Så orolig.

  • Anonym (Hypok­ondrik­er?) Trådstartaren
    Äldre 21 May 16:37
    #7

    Fast 1177 vill jag inte ringa.

    Jag skäms för min hypokondri.

  • Anonym (Hypok­ondrik­er?) Trådstartaren
    Äldre 21 May 16:44
    #8

    Vågar jag sova ikväll?

    Eller?

  • Anonym (Hypok­ondrik­er?) Trådstartaren
    Äldre 21 May 16:52
    #12

    Min mamma sa att jag skulle gå in på toa och släcka ljuset. Sedan tända en ficklampa och lysa vid ögonen. Pupillen skulle bli mindre.

    Min pulserar??!!!

    Vad betyder det???

    Den blir först mindre sen större sen mindre osv pulserar i storlek.

  • Anonym (Hypok­ondrik­er?) Trådstartaren
    Äldre 21 May 16:57
    #16

    Men ska pupillen pulsera???

  • Anonym (Hypok­ondrik­er?) Trådstartaren
    Äldre 21 May 18:20
    #20
    Anonym (Paramedicinare) skrev 2016-05-21 16:59:48 följande:

    Det är helt normalt. Stå nu inte och lys dig i öginen hela kvällen. Vitsen är att den ska dra ihop sig när den får ljus på sig. Har du hjärnskada drar pupillen inte ihop sig alls och är ofta mycket stor. Är du ensam hemma? Om inte så be att någon tar en kik på dina ögon (i normalt ljus ) om en timma eller så. Om pupillerna är lika stora så kan du slappna av.


    Tack för utförligt svar!
  • Anonym (Hypok­ondrik­er?) Trådstartaren
    Äldre 21 May 19:23
    #21

    För månader sedan misstänkte jag tok med binjurarna och läste att man skulle gå in på toa och lysa med lampa i mörkt rum. Pupillen skulle minska och förbli liten i 20 sekunder eller mer, annars var det tok med binjurarna. Mina pupiller förblev små i 20 sekunder.

    Men nu när jag gör detta är det inte så. De blir små, stora, små, stora osv. Det liksom pulserar hela tiden.

    Är det verkligen säkert att det är ofarligt? Är inte detta tecken på huvudtrauma?

    Har ingen huvudvärk men känns som någon spänt ett band runt huvudet. Ögonen känns ansträngda. Mår inte illa. Är inte yr.

  • Anonym (Hypok­ondrik­er?) Trådstartaren
    Äldre 22 May 07:12
    #24

    Sovit hela natten. Men har en tung känsla i huvudet när jag vakna. Känner mig öm vid bulan och tung i huvudet.

    Jag VET att jag förstorar saker och att hypokondri inte är sunt. Men just nu orkar jag inte ta den debatten.

    Känner fortfarande en oro att något kan gå fel

  • Anonym (Hypok­ondrik­er?) Trådstartaren
    Äldre 22 May 13:55
    #27

    Blir tyvärr inte mer lugn av 1177. Utan tvärtom.

    Varit ute i trädgården och arbetat. Nu är jag inne och mår väldigt illa. Ingen huvudvärk.

  • Anonym (Hypok­ondrik­er?) Trådstartaren
    Äldre 22 May 19:13
    #28

    Usch. Har som svag huvudvärk på höger sida. Och det var högra sidan jag skog i, fast längst upp på huvudet till höger. Känner jag så är jag dels öm vid bulan men även runt om ca 10-15 cm utifrån bulan. Känner mig väldigt trött. Ingen direkt synpåverkan förutom att ögonen känns väldigt trötta.

    Gått mer än 24 timmar sedan.

    Hur länge ska man vara orolig?

Svar på tråden Vuxen slagit huvudet - farligt?