• Hampus80

    Är det ok att dejta andra när man fortfarande bor ihop?

    Är det ok att dejta andra när man fortfarande bor ihop?

    Mitt ex bor kvar i huset fortfarande och skilsmässo papprena är inskickade och hon dejtar fullt ut redan.

    Jag kan tycka det är respektlöst mot mig och barnen.

    Vad tycker ni är jag känslig?

  • Svar på tråden Är det ok att dejta andra när man fortfarande bor ihop?
  • Aniiee

    Så länge hon inte drar hem killar och knullar med dem i vardagsrummet framför barnen så är det väl helt ok.....


    You are the creators and the curators of your own lives
  • Mooomin

    Jag tycker att det är ok så länge man sköter det snyggt.

  • Hampus80

    Tycker inte att det sköts så snyggt sitter med mobilen hela tiden och skickar meddelanden och märker knappt av barnen.

    Är borta på nätterna och sover på dagarna.

    Pratar konstant om sina nya kompisar även om jag sagt att jag inte vill veta nått!

  • Mooomin
    Hampus80 skrev 2016-05-21 16:21:54 följande:

    Tycker inte att det sköts så snyggt sitter med mobilen hela tiden och skickar meddelanden och märker knappt av barnen.

    Är borta på nätterna och sover på dagarna.

    Pratar konstant om sina nya kompisar även om jag sagt att jag inte vill veta nått!


    Ptja.. Hon har ju rätt att "leva sitt liv". Enligt mig sköts det snyggt så länge den andra inte behöver märka av den/de nya. Kompisar får man väl prata om? Sen att du inte vill höra är ju en annan femma. Det låter som att det är du som är lite känslig.
  • Hampus80
    Mooomin skrev 2016-05-21 18:02:29 följande:

    Ptja.. Hon har ju rätt att "leva sitt liv". Enligt mig sköts det snyggt så länge den andra inte behöver märka av den/de nya. Kompisar får man väl prata om? Sen att du inte vill höra är ju en annan femma. Det låter som att det är du som är lite känslig.


    Nu är det inte bara kompisar jo inför barnen är det kompisar.

    Och det snackas hela tiden hade det varit ibland så är det ok.

    Sen att hon sover på dagarna hör ju igentligen inte till den här frågan men det är inte ett gratis hotell det här :)
  • Mooomin
    Hampus80 skrev 2016-05-21 18:30:37 följande:

    Nu är det inte bara kompisar jo inför barnen är det kompisar.

    Och det snackas hela tiden hade det varit ibland så är det ok.

    Sen att hon sover på dagarna hör ju igentligen inte till den här frågan men det är inte ett gratis hotell det här :)


    Ok.. Men vadå, struntar hon i jobbet för att sova, eller hur menar du att hon inte bidrar?
  • Hampus80
    Mooomin skrev 2016-05-21 18:47:12 följande:

    Ok.. Men vadå, struntar hon i jobbet för att sova, eller hur menar du att hon inte bidrar?


    Hon jobbar inte och städar inte lagar inte mat och gör inte så mycket mer en att sova sitta med telefonen och lyssnar på musik.

    Så jag är inte direkt ledsen över att vi separerar därimot tycker jag inte hon gör det på rätt sätt.

    Så rubriken kanske skulle ha varit lite anurlunda :)
  • Hampus80
    Hen skrev 2016-05-21 21:31:08 följande:

    Inte ok. Väldigt respektlöst. 


    Tack skönt att han någon på sin sida :)
  • Hen
    Hampus80 skrev 2016-05-21 22:01:08 följande:
    Tack skönt att han någon på sin sida :)
    Jag har varit där och det är fan inte kul. Hur lite känslor det än fanns kvar så hade vi en historia. Han försökte sköta det "snyggt" genom att smyga och smussla med telefonen vilket kändes ännu värre. Och nya tjejen ville pinka revir och skickade ett kärleksvykort ( för hur skulle jag kunna läsa ett brev? ) så det verkligen gnuggades in.
    Näe, det kändes helt förjävligt. Så jävla bråttom är det inte att hitta en ny. Om man inte vill att den andra ska må dåligt förstås. Och vill man det är man såklart inte en speciellt bra person. Simple as that. 
Svar på tråden Är det ok att dejta andra när man fortfarande bor ihop?