• Anonym (ok?)

Inte bjuda det 15åriga "barnet"?

Tänkte bjuda hem mina kollegor + respektive på grillning hos oss. Av 5 kollegor är vi 3 som har hemmavarande barn. Våra (2 och 5 år) kommer ju självklart vara med. En kollega har en bebis som kommer vara ca 5 mån när vi tänkte oss grillningen och en annan kollega har en 15åring.

Är det ok att inte bjuda 15åringen trots att bebisen får komma? Inte för att jag tror att många 15åringar frivilligt följer med mamma/pappa för att grilla med folk från jobbet

Anledningen till varför jag frågar är att vi får plats 10 pers runt vårt utebord. Våra barn kan sitta vid ett eget lägre bord och bebisen kan sitta i barnstol med bricka. Blir vi 11 "vuxna" måste vi ta ut ett extrabord.

Det handlar om eftermiddag/tidig kväll en lördag. Inget festande till midnatt alltså

• Svar på tråden Inte bjuda det 15åriga "barnet"?
  • Mooomin

Om det är anledningen så anser jag att "finns det hjärterum, finns det stjärterum". Det är väl ett väldigt litet problem? Träng dit en stol till eller kom på nåt annat smart.

• Anonym (Dumheter)

Varför skulle man inte låta en 15år ing följa med och äta om hen vill? Hen lär knappast vara ett problem för er. Servera kycklingklubbor så behövs inget bord.

• Anonym (***)

Alltså, bjuder man med respektive så tycker jag man bjuder hela familjen.

Så självklart ska 15-åringen också få komma, om hen vill.

• Harmagedon

Jag skulle faktiskt bara utgå ifrån att en 15 åring inte följer med sin förälder. Dvs bjuda jobbarkompisen och inte ens nämna barnet. Är det så att din jobbarkompis inte kan lämna 15 åringen hemma själv så är det så pass avvikande att hon måste veta det och själv säga till att hon tar med sig barnet.

• Anonym (Xx)

Bjuder man hela familjer får man nog räkna med att hela familjerna kommer. Däremot är det väl inte så troligt att 15-åringen VILL följa med, men bjudas bör han!

• Anonym (vidrigt)

Hur fan kan man ens fundera på en sån sak? Självklart ska alla bjudas! Usch vidrigt..tur du inte är min vän.

• Anonym (M)

Tja kan ni verkligen inte klämma in en extra på hörnet? Ni kan ju alltid fråga familjen om nn följer med och säga att det är bra att veta innan så du vet om du ska ta ut ett extra bord eller inte... Känns ju inte jättejobbigt att ta ut ett bort men klart man vill slippa görs det i onödan

• Anonym (Haha lägg av.)

Ja det är konstiga att bjuda alla i dom andra familjerna men utesluta en enda. Ni får fixa plats liksom. Så jävla svårt är det väl knappast. Tror dock det ligger något annat bakom detta för din sk anledning är bara larvig.

• Anonym (***)

Bara att ta fram extrabordet så kan alla sitta tillsammans och de små slipper det låga bordet. Om nu 15-åringen följer med.

Svar på tråden Inte bjuda det 15åriga "barnet"?