• flygrl

Bada som tjock

Anonym (Stina0) skrev 2016-05-22 13:00:30 följande:

Hej jag är en ung kvinna på snart 20 som ska resa snart och då kommer jag sola och bada
    Jag har väldigt mycket celluliter och fett på kroppen som jag inte hinner göra nått åt innan jag åker så jag undrar om ni tycker att jag bara ska bada och strunta i vad folk kanske tycker eller om jag ska försöka dölja dom delar av min kropp jag inte vill att folk ska titta på för att de är så stora och har celluliter? Hur kan jag isåfall dölja? Kan inte bada med sarong

Självklart ska du bada i badkläder du själv gillar & känner dig bekväm i. Skit i eventuella idioter som inte har bättre för sig än störa sig på andra. Jag vet somliga har taskig attityd mot överviktiga och det e för jävligt du ska behöva oroa dig över sånt :/

Själv e jag smal men ser absolut inte ner på nån som inte e det. Tycker människor skulle bry sig mindre i sånt. Live & let live typ
  • flygrl
    jagärjagvemärdu skrev 2016-05-23 20:32:50 följande:

Går i jeans och koftor under sommaren, badar inte och går inte till stranden, blir fjärde året i rad detta året. Förhoppningsvis nästa år!

Men du längtar efter att få ta dig ett dopp och njuta av solen eller hur? Jag tycker inte du ska vänta till nästa år utan hoppas du tar mod till dig och gör de du egentligen vill redan i år.
    Begränsa inte ditt liv. Du e värd mer än så och har samma rätt som alla andra få njuta av sommaren! Ta vara på livet!!!
  • flygrl
    Betty Boop skrev 2016-05-23 21:43:14 följande:
    Beach 2016 here I come (i storlek 48Flört)! 
  • flygrl
    Anonym (Samma) skrev 2016-05-23 21:45:56 följande:
    Åh, känner igen mig! Men i sommar ska jag trotsa alla hjärnspöken!! 

Det gick i baklås för två somrar sedan, då en bekant tittade på mig granskande och sa "vad tjock du är" med eftertryck. Den kommentaren sitter kvar, men i sommar är det inte hans röst som ska styra mig! Hoppas du vågar du med!
    Exakt! Låt inte andras tyckanden styra Ditt Liv!
    Starkt av dig att i år sätta dig över sånt där och göra det Du vill.
    Jag hoppas alla som kämpar med sin självkänsla tar mod till sig och dyker upp på stranden. Eran sommar kommer bli så mycket roligare och bättre!

Önskar alla en underbar sommar med sol, bad och annat skönt!

Tänk på "att vara modig är inte att aldrig vara rädd, utan att våga fast man är rädd".
  • flygrl
    Anonym (badanka) skrev 2016-05-27 05:51:25 följande:
    Håller med. Förstår inte inställningen att man INTE ska skämmas för att man är fet.

Tjockisarna har till och med kommit på det nya uttrycket "fat shaming".. Vet inte om man ska skratta eller gråta...
    Men asså det handlar ju om respekt för andra människor. Medmänniskor liksom. Själv e jag smal och hoppas få fortsätta va det. Fetma e inte hälsosamt och visst e det trist att så många e feta idag. Det e ett samhälls problem och individ problem :/

Men samtidigt kan man väl respektera människor som tex. på en badstrand vare sig dom e smala eller överviktiga. Nej, jag tycker inte övervikt e nåt va stolt över MEN personen som e det ska inte heller behöva gå omkring och skämmas.

En människa e väl inte bara sin vikt utan en helhet. Jag tycker inte övervikt e nåt bra i sig MEN personen som dras med den kan va bra för det :)
    Dessutom tror jag inte ni "hjälper" feta människor genom visa dom förakt. Finns helt klart människor som e överviktiga för dom tröstäter för och stå ut med tillvaron.

Varför trycka ner en olycklig människa istf visa hen medmänsklig respekt? Jag tror faktiskt dom flesta feta vet det e ohälsosamt va överviktig och att det vore bra gå ner i vikt UTAN att ni behöver trycka ner det i halsen på dom. :/

Live & let live!
  • flygrl

Dessutom om överviktiga skäms och inte tar sig iväg till badplatsen utan ist sitter hemma. Vafan har ni och dom vunnit då?
    Det e väl mycket bättre personen med ett leende drar till stranden. Både vägen dit och simning eller andra aktiviteter e ju precis va som behövs för gå ner i vikt.

• flygrl
    Anonym (Samma) skrev 2016-05-24 21:26:49 följande:
    flygrl skrev 2016-05-23 22:05:00 följande:Exakt! Låt inte andras tyckanden styra Ditt Liv!
    Starkt av dig att i år sätta dig över sånt där och göra det Du vill.
    Jag hoppas alla som kämpar med sin självkänsla tar mod till sig och dyker upp på stranden. Eran sommar kommer bli så mycket roligare och bättre!

Önskar alla en underbar sommar med sol, bad och annat skönt!

Tänk på "att vara modig är inte att aldrig vara rädd, utan att våga fast man är rädd".

Kärlek till er! Tar verkligen till mig av era fina ord och blir än mer stärkt i att badsommaren 2016 är min! Ha en underbar sommar ni med! Glad
    Härligt!
  • flygrl
    Anonym (mor) skrev 2016-05-28 15:06:58 följande:
    Hoppla hoppla! Här tog det skruv. Menar du att alla som INTE peppar TS och säger "go girl" och "var stolt över din kropp" etc etc är troll? Jag tycker det är riktigt sorgligt att en ung kvinna på 20 år är så fet och har så mkt celluliter så hon tvekar att visa sig på en badstrand. Man kan väl inte tycka att det är ngt bra som ska uppmuntras med glada tillrop. Jag HOPPAS hon skäms rejält och börjar banta för det är det allra bästa för henne.

Men vafan! Mitt "go girl" va riktat till en som bestämt sig för dra till stranden i sommar. Jag ville peppa henne komma i väg och ha roligt. Inte peppa henne gå upp i vikt ännu mer.

Som jag skrev förut: tycker du det e bättre överviktiga skäms så f*****g mycket dom bara sitter hemma istf för komma ut i friska luften och röra på sig? :/
  • flygrl
    Anonym (ämnesomsättning) skrev 2016-05-30 12:34:29 följande:

Jag har i det närmsta NOLL ämnesomsättning. Detta trotts att jag tränar ett par timmar VARJE DAG, äter hälsosamt enligt menyer ihopsatta av dietister. Detta för att HÅLLA vikten, och om jag har tur gå ner ett kilo om året. Men ja jag är glad om jag håller vikten. Jag har sjukdomar som har med hormoner och skit att göra som gjort att det är så här... 

(Mor) föreslog att jag ju kunde sluta äta för hennes mor på 70 talet överlevde minsann utan att äta... Men ja jag äter redan så lite som går för att överleva utan näringsbrist. 

Följs noga av läkare. Men ser du mig och inte vet om det så ser du bara en överviktig människa och inte det kriget jag för och den ansträngningen jag gör. Jätte lätt för någon som (mor) att döma mig för för hennes del spelar det ingen roll om med vad jag har för historia, jag är tjock och skall därför skämmas och skammen skall få mig att gå ner i vikt... Trotts att det är det SÄMSTA man kan göra mot någon som redan mår dåligt, ger man upp så är det liksom kört och det är oftare skammen får en att ge upp än att kämpa. 

Har själv gått ut från gym pga elaka kommentarer från folk om fetton på gym... och då kan jag ju inte låta bli att undra, jag får inte vara fet, men jag får heller inte träna... 

Nu har jag ett gym som är bra och där folket är trevligt så nu är det bättre men det har varit mycket gråt när personer som (mor) suttit på sina höga hästar och skall lära mig att fetma är farligt, samtidigt som jag vet om att jag äter minimalt med kalorier om dagen (äter jag mindre får jag snabbt näringsbrist... har redan hänt några gånger...) samt tränar varje dag (och ja jag kör fullt ut......)... 

Jag är helt enkelt trött på idioter som tror att hälsosam kost och träning är en magisk formel och bara man uttalar den rätt så VIPS blir man smal.... 

Nu va det inte riktat till mig MEN jag vill iaf säga jag förstår att du kämpar som fan och tycker det e sorgligt hur vissa bemöter dig. Dom dömer utan veta ett skit. Tänk om vi alla kunde va mindre dömande & mer stödjande mot våra medmänniskor! :)

Jag har turen va smal men reagerar på att överviktiga behandlas så respektlöst och att man tror det skulle hjälpa med skam beläggning. Asså fan va kefft när överviktiga får skam kastad på sig så dom drar sig för besöka gymmet eller stranden. Snacka om omöjligt läge.

Du e stark som kämpar vidare ändå. Även om det nog inte e enkelt så försök ignorera dom som säger elaka saker & ta hand om dig själv! Du e så värd få må bra!
  • flygrl
    Furienna skrev 2016-05-30 18:38:16 följande:

Ja, det var ju någon i tråden som blev hånad till och med när hon gick till gymmet för att träna. De andra ville ju slippa se några "fetton". 

Vissa saker måste man nog själv ha erfarenhet av för kunna förstå fullt ut MEN jag fattar så mycket som överviktiga ofta har en tuff kamp både med försöka få ner/bibehålla vikten och en oförstående, intolerant omgivning. Trist det ska va så & jävligt onödigt.

Dessutom så e man ju mer än sin vikt, kön, hudfärg whatever & det e trist när människor reduceras och inte uppskattas för hela sin person.

(Respekt till dig för du skriver faktiskt ofta vettigt här på FL ;)
Svar på tråden Bada som tjock