Bada som tjock
Det intressant hur väldigt mycket folk ska göra. Bara de har gått ner i vikt lite först. Bada!
Det intressant hur väldigt mycket folk ska göra. Bara de har gått ner i vikt lite först. Bada!
Jag tror att det mest är andra kvinnor som har åsikter.
Vi ska väl också nämna att det finns män, och kvinnor också förstås, som tycker om tjocka kvinnor. Om någon fetare trots smalidealet vågar sig till badet blir det naturligtvis ett plus.
[quote=76662466][quote-nick]Anonym (badanka) skrev 2016-05-27 05:53:29 följande:[/quote-nick][/quote]
Så om man är för lat för anpassa sig till verkligheten, så låtsas vi att verkligheten är lättjans ideal.
Men jösses, lägg ner. Vad tror du det hjälper just nu? Dom flesta vet vad fetma är och hur det uppstår så det där är bara onödigt.
Jo, det går visst att argumentera. Jag har mina hälsoproblem. Och ändå vet jag att jag mår bättre nu än om jag skulle bli en hälsofanatiker, som bara kunde äta sallad och vara ute och springa i skogarna hela dagarna. För jag kommer aldrig att bli en sådan person. Jag gör allt för att äta lättprodukter och undviker även socker på grund av min diabetes, och det får faktiskt räcka för min del. Och ja, jag kräver min rätt att få vara rund. Och du tänker förstås inte på alla människor (framför allt tjejer i tonåren), som har fått anorexia och bulimi på grund av ditt älskade smalhetsideal?
Nej, självklart är det inte stolarnas fel. Men det är ett exempel på hur grymt världen är anpassad efter smala människor, som är sjuttio kilo lättare än jag. Ingen vill tänka på att vi överviktiga finns. Eller när folk tänker på oss, så får vi höra att vi får skylla oss själva.
Det är ju också typiskt att du inte med ett ord kommenterar det jag skrev om anorexia och bulimi. Forska lite om de sjukdomarna, så får du se hur hälsosamt ditt smalhetsideal är.
Jag vägde 39 en gång i tiden och dom flesta tyckte det var snyggt och jag fick ofta höra att det inte syntes att jag hade barn. MEN enligt mig såg jag sjuk ut. Allting syntes på mig och det är svårt att tänka att tjejen på bilderna är jag. Så jävla fult att jag smäller av :D
Hahaha ja dom flesta faktiskt :p Inte dom inom familjen men för övrigt. Jag håller dock inte med då jag mådde väldigt dåligt fysiskt. Men jag stod still på 39 kg under många år. Idag är jag ännu vackrare :D
Låt bli SATS och ta F&S i stället. Finns alla möjliga åldrar och storlekar där.
Och hur kan det bli ditt problem? Om nån är riktigt riktigt fet, varför bryr du dig? Är det inte bara att kolla åt annat håll? Som sagt, dom flesta är ganska medvetna om hur dom ser ut, och det är dom som måste kämpa med sina problem, inte du eller jag, dom själva. Du kan stirra ut dom och tänka vilka tankar du vill om dom, men jag lovar, det gör inte saken bättre. Du kan döma dom hur mycket du vill, men det gör dom redan så bra själva utan att främlingar runt omkring ska lägga sig i. Är du perfekt själv? :)
MER KÄRLEK OCH MINDRE HAT <3 <3 <3 <3
ÄNDOCK, dom är medvetna om problemet. Vi runt omkring ska inte lägga oss i hur andra ser ut eller lever. Det är dom som måste göra nåt åt problemet. Vilka fan är vi att lägga oss i det? Är vi bättre än dom? Hell no. Tro mig, dom är medvetna om problemet utan att vi ska behöva lägga oss i. Vi har inte ens rätt att lägga oss i.
Jaja, orkar inte diskutera mer :) Haft en överjävlig helg och orkar inte :p