• Aniiee

Korvish och Järpish

Har du testat Scans nya? 50% grönsaker och mindre än 50% kött. "Korven" är proppad med bönor och "järparna" är fylda med rotfrukter.

Har du testat? Vill du testa? Eller anser du att det här är Scans sämsta idé sedan lätt-falukorv?

You are the creators and the curators of your own lives
  • Svar på tråden Korvish och Järpish
  • ostpaj

Jag testade järparna. Tyckte inte det var ngn större fel på smaken, men konsistensen var si sådär. Typ malen. Inget tuggmotstånd =/ mjaa... kanske inget jag kommer att köpa i framtiden.

• Kasperina

Jag är superallergisk mot morötter så det är ytterligare en sak på listan som jag måste komma ihåg att fråga om när jag beställer mat...
    Har upptäckt att morötter används som färgmedel i både glass och fylld choklad, så det är inget som förvåner mig direkt

• Aniiee
    ostpaj skrev 2016-05-22 22:42:12 följande:

Jag testade järparna. Tyckte inte det var ngn större fel på smaken, men konsistensen var si sådär. Typ malen. Inget tuggmotstånd =/ mjaa... kanske inget jag kommer att köpa i framtiden.

Men du testade i alla fall =P
  • Aniiee
    Kasperina skrev 2016-05-22 22:44:42 följande:

Jag är superallergisk mot morötter så det är ytterligare en sak på listan som jag måste komma ihåg att fråga om när jag beställer mat...
    Har upptäckt att morötter används som färgmedel i både glass och fylld choklad, så det är inget som förvåner mig direkt

Samma här! Vilket alla blir så förvånade av. Morötter kan man tydligen inte vara allergisk emot =P
  • cosinus

Testat både scans och och ICAs variant.

Scans vill jag minnas var helt ok, ICAs däremot hade väl stora bitar av grönsakerna i korven.

Scans kan jag tänka mig att köpa igen men den innehåller bönor och ett av barnen tål inga baljväxter så det tar emot lite då jag måste hitta på något annat åt honom.

• ostpaj
    Aniiee skrev 2016-05-22 22:44:53 följande:
    Men du testade i alla fall =P

Javisst! Inget emot att prova nya smaker. Kan ju gå miste om ngt gott ;p helt ärligt fick jag tre pkt av min mamma att testa. Hon fick till jobbet. De jag testade var med rotfrukter. I frysen har jag nu två pkt med ingefära och lime. De gör mig lite mer skeptiska då jag har svårt för lime och inte vet vad jag ska servera till =/ funderar på ugnsrostade rotfrukter eller couscoussallad med kall sås till.
  • ostpaj

Varför undrade du förresten? Har du smakat ngn av dem? :)

• Aniiee
    cosinus skrev 2016-05-22 22:49:41 följande:

Testat både scans och och ICAs variant.

Scans vill jag minnas var helt ok, ICAs däremot hade väl stora bitar av grönsakerna i korven.

Scans kan jag tänka mig att köpa igen men den innehåller bönor och ett av barnen tål inga baljväxter så det tar emot lite då jag måste hitta på något annat åt honom.

Visste inte att Ica hade också. =/
  • Aniiee
    ostpaj skrev 2016-05-22 22:50:35 följande:

Javisst! Inget emot att prova nya smaker. Kan ju gå miste om ngt gott ;p helt ärligt fick jag tre pkt av min mamma att testa. Hon fick till jobbet. De jag testade var med rotfrukter. I frysen har jag nu två pkt med ingefära och lime. De gör mig lite mer skeptiska då jag har svårt för lime och inte vet vad jag ska servera till =/ funderar på ugnsrostade rotfrukter eller couscoussallad med kall sås till.
    Haha, ja, allt ska testas minst en gång =P

Servera de med lime i med tagliatelle (eller zucchini skivad med osthyvel) och creme fraichesås. Exempel =P
    ostpaj skrev 2016-05-22 22:51:38 följande:

Varför undrade du förresten? Har du smakat ngn av dem? :)

Mest nyfiken. Mycket över reaktionen på innehållet, eftersom det alltid diskuteras om hög kötthalt vs låg, osv. 

Jag har tyvärr inte smakat, mest pga alleriger, men jag ska väl det med någon dag.
  • Tusselina

Provat järpish varianterna med rotfrukter (ska finnas en med örter istället tror jag jag läste?) och det var väl ok men inte mer, rotfrukterna ger alltför mycket söt smak till dem vilket jag inte riktigt gillar. 
    Annars är jag sån som gärna proppar mycket extra grönsaker i rätter, kanske om de bytte ut en del söta rotfrukter mot säg vitkål och mer lök så kanske det skulle bli godare, kanske även göra helt av nöt för lite mer smak än fläsk. 

• Carambolan

Jag har provat järpish med chili/lime-smak och de tyckte jag var goda. Det som tar emot mest är att vi knappt äter den typen av halvfabrikat så när vi väl gör det väljer jag nog ändå hellre en helvegetarisk produkt eftersom utbudet av goda vegobiffar också har vuxit ordentligt.

• Fiorenza

Provade Järpish lime & chili och tyckte att smaken var okej, men konsistensen var lite väl...mosig. Troligtvis inget vi kommer köpa igen.

• Physalis

Jag gillar idéen, speciellt när man hör varningar om att vi äter för mycket kött nu för tiden.

Namnen är så dåliga att man tror att det är ett aprilskämt.

Har inte sett de i butik så jag vet ej vad de kostar så jag kan inte avgöra om det är värt att prova, men lite sugen är jag

Svar på tråden Korvish och Järpish