Om man verkligen älskar någon, så är det helt värt att vänta på personen oavsett hur lång tid det tar innan ni kan ses.
Haft en partner i Borås när jag bor i GBG, vi sågs antingen varje eller vart annan helg, men det var inte så farligt, men jag dumpade honom efter ca & månader då jag insåg jag inte hade haft intresse för honom på flera månader, men det var inte avståndet.
har också träffat en kille från dalarna, där sågs vi en gång i månaden då det kostade för mycket fram och tillbaka när man endast hade studie bidrag.
Dumpade honom sen också men inte pga avståndet.
Men det finns något som är ännu värre än avstånd.
Jag och min nuvarande partner har snart varit tillsammans i 3 år. i 1,5 av de här åren så har vi knappt träffats alls.
Första månaderna sågs vi ca 12 h i månaden, sedan sågs vi så vart annan månad i fyra månader.
Nu ser jag honom 1-2 gånger i månader igen.
Vad är det värsta då? Jo vi bor i samma stad, är bara det att han jobbar så otroligt mycket och knappt har någon ledig tid.
Vi hörs knappt alls på telefon under tiden vi är ifrån varandra, kanske något enstaka sms om han har tiden att svara.
Just nu har vi det som det är i ett distans förhållande.
Har till och med en vän som bor här i GBG och har sin partner nere i Småland och de träffas mycket mer än vad jag träffar min partner som bor i samma stad.
Hur tror du att det känns? Jo, mycket värre än de som jag verkligen levt på distans ifrån.
Hur håller sig då vår relation?
För att vi verkligen älskar varandra, vi vill samma sak i livet, leva tillsammans, resa tillsammans och en dag bilda familj.
När det är dags för min partner att plugga kommer vi nog bo på distans i 3 år om jag inte då har studerat klart och kan finna ett arbete där. Och jag tänker studera om ungefär 1-2 år.
Jag är en ung kvinna på 22 år, jag är den som borde tänka på att kanske träffa någon annan egentligen, för när jag inte träffar min partner och om det inte håller mellan oss, kommer jag ha förlorat 1,5 år på ingenting alls.
Jag har aldrig heller varit otrogen mot min partner, jag har inte träffat någon annan alls även vi inte träffas så ofta.
Men vi har det som verkligen är sann kärlek, det väldigt få människor får uppleva, men vi har den turen o har funnit varandra, även hur mycket detta tär på vår relation att vara ifrån varandra så mycket.
Men i slutet, kommer all väntas vara värt det, för jag har funnits min själsfrände och jag är hans. vi gör varandra lyckliga och vi kommer ha en otroligt fin framtid tillsammans.
Jag vet det, det är därför, jag väntar på honom att komma "hem" än idag.