• becaaBeciiz

Är jag en tvilling.

Hej!

Funderar på om det finns möjlighet att så här i efterhand få veta om man haft en tvilling som dött under graviditeten??

Jag tror nämligen att så är mitt fall, men får inga svar från mina anhöriga och jag känner att jag behöver få veta....

Tacksam för ev svar :)

• Svar på tråden Är jag en tvilling.
  • Anonym (...)

Vad får dig att tro att du har haft en tvilling? Hur kommer det sig att dina anhöriga inte vill svara på det?

Det finns, så vitt jag vet, inga tester du kan ta för att få fram om du har haft en tvilling eller ej.

• becaaBeciiz

Många saker... bl.a min mammas berättelse om hur jag kom till.... hon va oskyddad, hade en kort och konstig blödning var oskyddad... Sen handlar det mycket om en del känslor jag haft hela livet, sen en återkommande mardröm. Morsan och farsan kan inte svara då de hade det väldigt struligt under den perioden och båda två vill helst bara glömma det.

På det har jag för ett par år sedan sett en dokumentär om just tvillingar. och det en av dem som pratade som just hade förlorat sin tvilling i magen beskrev, va ordagrant det jag känt hela livet.

• taquine
    becaaBeciiz skrev 2016-05-23 00:40:33 följande:

Många saker... bl.a min mammas berättelse om hur jag kom till.... hon va oskyddad, hade en kort och konstig blödning var oskyddad... Sen handlar det mycket om en del känslor jag haft hela livet, sen en återkommande mardröm. Morsan och farsan kan inte svara då de hade det väldigt struligt under den perioden och båda två vill helst bara glömma det.

På det har jag för ett par år sedan sett en dokumentär om just tvillingar. och det en av dem som pratade som just hade förlorat sin tvilling i magen beskrev, va ordagrant det jag känt hela livet.

Hmm , ja att hon var oskyddad (och pappan antar jag) är väl en förutsättning för barn att komma till.... Och blödningar är inte heller så konstigt. 
    Dina känslor kanske skulle vara bra att få lufta med någon? 
    Goodness me
  • Anonym (Töntigt.)

Men vad spelar det för roll? Du är ju uppenbarligen inte tvilling nu.

• mamaleona

funderar också varför du vill veta? om det nu är så - så behöver din mamma inte ens vara medveten om saken för i tidiga veckor kan den ena stötas bort el liksom förtvina utan att man nånsin får veta det.

• Topcom

Läste ts och fattar inte heller varför det skulle vara relevant att veta??

• Anonym (Xx)

Tja, problemet här är nog snarare varför du inte mår helt psykiskt 100... Har det försvunnit en tvilling i tidig graviditet så är det liksom inget som borde spela roll nu. Tror detta är existentiella funderingar helt enkelt. Du kanske skulle lufta dem hos någon typ av samtalsterapeut istället för att försöka hitta svaret på din känsla i att du skulle sakna din ev tvilling. /Hälsningar en som verkligen haft en tvilling som dött.

• Anonym (Vanlig med tvillinggrav)

Det är tydligen vanligt med tvillinggraviditeter som inte fullföljs utan att någon kanske visste.

Min senaste graviditet var tvillingar från början. Den ena tillbakabildades mkt tidigt och jag visste det bara för att jag gjorde ett ulj i v 7.

Svar på tråden Är jag en tvilling.