• smulpaj01

Jag längtar "hem"!!

Som jag ser det har du 2 val:

1- Flytta ensam, utan barnen och ha dem varannan helg.

2- Flytta när sambons båda barn har flyttat hemifrån om din sambo är med på det.

• smulpaj01
    Anonym (Hur hade ni gjort?) skrev 2016-09-22 20:15:00 följande:

Vad menar du med flytta ut? Ska barnen få välja själva när dom ska flytta eller till en viss ålder då dom borde ha flyttat? 

Tänker att vissa bor hemma tills dom är 25 år..

Då får ni hjälpa dom att flytta, hjälpa med boende.
  • smulpaj01
    Brumma skrev 2016-09-22 20:50:05 följande:
    Det handlar inte enbart om din eller pappans "rätt" här utan även om SYSKONENS rätt till varandra. så pga det är väl barnens rätt att bo kvar hos pappan om du flyttar större än din rätt att ha boendet hos dig. Skulle det gå till rättegång så är jag nästan övertygad om att pappan skulle få boendet. Dels för att era barn är rotade i förskola/skola samt förmodligen farföräldrar och annan familj på orten men främst för att de har sina syskon där. Känns INTE som om du tänker på era barns bästa att frånta dem syskonen.

Som svar på när ni SKULLE kunna flytta då. När barnen flyttat hemifrån eller om de väljer att bo Vh hos mamman igen (en del barn gör det när de blir äldre).
    Tack brumma!
    Det är precis såhär jag också menar ts. DU är såklart fri att flytta var du vill, men inte att slita upp barnen från deras hem, familj, skola, kompisar och övrigt nätverk!
    Däremot kommer barnen få en bra relation till dina föräldrar om du har dem varannan helg och det var väl det du ville?

De äldre barnen är så pass stora att de är relativt självgående så om inte barnens pappa har något funktionshinder klarar han säkert av att ha alla 4 varannan vecka!

Vad är det om dig det skvallras om i byn? Vad har du gjort?
  • smulpaj01
    Anonym (.,lkmjbh) skrev 2016-09-23 08:22:43 följande:

Aspergers är ett funktionshinder ja. Eller snarare funktionsnedsättning.

Att de tidigare barnen inte tar undan efter sig själva behöver inte du bry dig om. Det är pappans göra, om han skiter i det så se till att de inte kommer åt fler handdukar än en var per v, ställ upp alla glas utom varsitt till dem så de inte når fler osv tills de lär sig.

Börja med att ha tio min varje kväll där ALLA går en runda i bostaden och plockar upp sitt. Den som inte tar sitt får se sina saker kastas helt enkelt. Men, om din man har aspergers så förbered honom ett par dagar innan du inför detta så att han hinner landa i beslutet så borgar du för ett bättre resultat. Tala även med barnen om att detta ska införas och vilken dag och vad konsekvensen blir av att inte ta hand om sina egna saker.

Jättebra med tips och råd. Men tyvärr tror jag ts endast är ute efter tips om flytt - inget annat är intressant.
Svar på tråden Jag längtar "hem"!!