Tänk i nya banor skrev 2016-09-30 05:07:36 följande:
Alla har olika stark hemlängtan, det är inte konstigt att du känner så. Vad säger din man om alltihop? Kan han tänka sig att flytta? Som jag ser det finns det fler lösningar, tänk kreativt, alla måste inte göra likadant! Mycket handlar om jobbsituation tänker jag, om ni har möjlighet att veckopendla eller jobba på distans. Skulle ni tex kunna flytta till din hemort med era gemensamma barn och samtidigt ha en liten bostad kvar på orten där ni bor nu, där din man kan vara varannan vecka med sina äldsta barn? Och jobba på distans från ena eller andra orten? Eller bo på din hemort och han veckopendlar till sitt nuvarande arbete? Kanske bo på nuvarande orten veckorna han har barnen, och tisdag-torsdag de andra veckorna, resten av tiden vara hos dig och era gemensamma barn? Det går att pendla långt, min man veckopendlade 60 mil i några års tid, några dagar kunde han jobba hemifrån. Eller om ni inte kan flytta, kanske ni kan ordna ett litet billigt boende på eller i närheten av din hemort där ni kan tillbringa långhelger och lov? Prata med alla i familjen om hur de helst vill ha det och vad de kan tänka sig, tänk kreativt, man måste inte göra som "de flesta".
Här finns massor av bra tips :)
Bra inlägg!