Inlägg från: Anonym (.,lkmjbh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.,lkmjbh)

Jag längtar "hem"!!

På vilket sätt skulle dina barn har det bättre om ni flyttar?

Om ni väntar med att flytta rotar sig era gemensamma barn ännu mer än de gjort nu (vet ju inte hur gamla de är..) och det blir ännu mer ego av dig att rycka upp dem med rötterna.

VILL din man ens flytta?

Har ni hans barn varannan vecka?

Hur långt är det till din hemort?

Du fick lära dig den hårda vägen hur viktig ens familj är, särskilt när man själv blir förälder (eller mamma, jag upplever att det oftare är kvinnor som har dessa känslor) Nu sitter du i värsta fall fast där tills alla barn flyttat och då har ju en flytt förverkat sig själv så att säga..

• Anonym (.,lkmjbh)
    Anonym (Hur hade ni gjort?) skrev 2016-09-21 21:29:48 följande:
    Att dom skulle få växa upp på landsbygden.

Känner att det är det minsta problemet om mina barn har rotat här. Hur många är det inte som flyttar och dom har ju den störta tryggheten med sig, mig och min sambo.

Vi har barnen varannan vecka nu men tidigare varannan helg. 

Det är 45 mil
    Ok, jag tror ju att de kommer att ha det bra där ni är också Där har de ju dessutom sina syskon.

Detta är DINA känslor och DITT mående. Har du försökt få hjälp med dem? Har ni funderat på att flytta åtminstone lite närmare? Barnen har rätt att få skoltaxi även om den ena föräldern bor i en annan kommun.
  • Anonym (.,lkmjbh)

Självklart ska du skydda dina barn. Det kan du göra genom att tala om för sambon att eftersom hans ena barn ignorerar ert ena barn så kan de inte bo under samma tak. Ställ dig genast i bostadskö, gärna på närmsta intilliggande ort(er) om er är så liten att du inte kan bo i en del som du inte riskerar att stöta på hans tidigare familj i.

Jag längtar också 'hem' men det är hem till mamma som tyvärr inte är i livet idag. Den tryggheten, enkelheten, det okomplicerade livet som man hade som barn även om man inte tyckte det då.

Sen får barnens pappa se till att alla syskon bara bor under samma tak en del av tiden, tex under helgen så får han ha sina tidigare barn v1 och så helgen och så får han hämta era gemensamma på fredagen v 1 och ha dem gemensamt över helgen och era gemensamma under v 2. Visst han blir aldrig barnfri men valen han har är ju annars varannan helg med endera barngänget eller att han tar itu med hur hans ena barn beter sig.

Det torde även du kunna göra, eller ni gemensamt, det är ju ERT hem så era regler om hur det ska bara hos er gäller oavsett vems barn det är.

Tro mig, jag förstår hur du känner, jag flyttade jag med men jag flyttade hem igen. Jag bor inte på min hemort nu, men på en ort bredvid så det tar 30 min om jag vill åka 'hem'.

• Anonym (.,lkmjbh)
    Anonym (Hur hade ni gjort?) skrev 2016-09-23 07:45:55 följande:
    Det är JAG som varit hemma med barnen. Det är JAG som tar största ansvaret här hemma. SÅ barnen är mer trygg med mig än deras pappa. 
    Dom har inget större nätverkt, dom har inga kompisar dom leker med förutom på dagis och ärligt så leker dom inte så mycket med andra barn så det kommer inte ta skada utav en eventuell flytt. 
    Menar du att det är lika skadligt om man flyttar till en ny ort för barnen om man inte har bonusbarn? Hur många barn är det inte som tar skada då varje år kan man undra. 

Barnen är långt ifrån självgående, har blivit mycket värre nu än när dom var små. Jag får ständigt plocka glas från deras rum, torka bordet från brödsmulor, plocka deras kläder som ligger i hela lägenheten, dom tar nya handdukar varje gång dom duschar osv listan kan göras lång. 
    Dom tar sig inte till deras träningar själv som dom har 5 dagar i veckan. 
    Pappan har vad jag vet inte funktionshinder men misstänker att han har asbergers om det räknas som ett funktionshinder? 

Rykterna om mig är tagna ur luften och ligger ingen sanning i det.
    Aspergers är ett funktionshinder ja. Eller snarare funktionsnedsättning.

Att de tidigare barnen inte tar undan efter sig själva behöver inte du bry dig om. Det är pappans göra, om han skiter i det så se till att de inte kommer åt fler handdukar än en var per v, ställ upp alla glas utom varsitt till dem så de inte når fler osv tills de lär sig.
    Börja med att ha tio min varje kväll där ALLA går en runda i bostaden och plockar upp sitt. Den som inte tar sitt får se sina saker kastas helt enkelt. Men, om din man har aspergers så förbered honom ett par dagar innan du inför detta så att han hinner landa i beslutet så borgar du för ett bättre resultat. Tala även med barnen om att detta ska införas och vilken dag och vad konsekvensen blir av att inte ta hand om sina egna saker.

• Anonym (.,lkmjbh)
    smulpaj01 skrev 2016-09-23 12:18:49 följande:
    Jättebra med tips och råd. Men tyvärr tror jag ts endast är ute efter tips om flytt - inget annat är intressant.
    Det är ju bara att hon flyttar isf. Ingen här behöver råda henne kring detta. Hon vet ju redan att hon vill. Men hon vill på sitt vis, med gubben, utan hans tidigare barn och det kanske hon inte får.

Antingen får hon med sig barnen eller så får hon inte det. Antingen får hon med sig karln eller så får hon inte det.
    Vill hon höra att hon inte alls är ego så har hon förhoppningsvis motbevisats om att JO hon tänker ego, på sig själv. Jag tror inte de yngre barnen far illa av en flytt, men jag tror att de trivs lika bra där de är.

Svar på tråden Jag längtar "hem"!!