Anonym (Hur hade ni gjort?) skrev 2016-09-23 07:45:55 följande:
Det är JAG som varit hemma med barnen. Det är JAG som tar största ansvaret här hemma. SÅ barnen är mer trygg med mig än deras pappa.
Dom har inget större nätverkt, dom har inga kompisar dom leker med förutom på dagis och ärligt så leker dom inte så mycket med andra barn så det kommer inte ta skada utav en eventuell flytt.
Menar du att det är lika skadligt om man flyttar till en ny ort för barnen om man inte har bonusbarn? Hur många barn är det inte som tar skada då varje år kan man undra.
Barnen är långt ifrån självgående, har blivit mycket värre nu än när dom var små. Jag får ständigt plocka glas från deras rum, torka bordet från brödsmulor, plocka deras kläder som ligger i hela lägenheten, dom tar nya handdukar varje gång dom duschar osv listan kan göras lång.
Dom tar sig inte till deras träningar själv som dom har 5 dagar i veckan.
Pappan har vad jag vet inte funktionshinder men misstänker att han har asbergers om det räknas som ett funktionshinder?
Rykterna om mig är tagna ur luften och ligger ingen sanning i det.
Aspergers är ett funktionshinder ja. Eller snarare funktionsnedsättning.
Att de tidigare barnen inte tar undan efter sig själva behöver inte du bry dig om. Det är pappans göra, om han skiter i det så se till att de inte kommer åt fler handdukar än en var per v, ställ upp alla glas utom varsitt till dem så de inte når fler osv tills de lär sig.
Börja med att ha tio min varje kväll där ALLA går en runda i bostaden och plockar upp sitt. Den som inte tar sitt får se sina saker kastas helt enkelt. Men, om din man har aspergers så förbered honom ett par dagar innan du inför detta så att han hinner landa i beslutet så borgar du för ett bättre resultat. Tala även med barnen om att detta ska införas och vilken dag och vad konsekvensen blir av att inte ta hand om sina egna saker.