• Ess

Jag längtar "hem"!!

Anonym (Hur hade ni gjort?) skrev 2016-09-22 20:12:36 följande:
    Okej. 
    För mig har det börjat handla om att jag inser att jag aldrig kommer kunna ge mina barn den trygga uppväxten jag har fått.
    Det är ständiga konflikter med bonusbarnens mamma, jag har blivit anklagad för det ena och det andra och dom har smutskastat mitt namn så jag känner mig begränsa där jag bor nu, känner att jag undviker att gå ut ibland för jag inte vill träffa på dom osv. 

Jag känner mig som att jag bor i ett fängelse just nu. 

Mina barn blir inte sedda av ena bonusbarnet och det har påverkat mitt barn mycket med dålig självkänsla bla. Så jag vill skydda mina barn 
    Om du känner att det verkligen inte funkar, så kan du väl flytta inom rimligt avstånd så att barnen kan bo vv. Vantrivs barnen, eller pappan tycker att det är för jobbigt och hellre vill ha vh, så kan du ju be honom skriva på pappren att du får ta med barnen och flytta "hem". 
    Bara att flytta från mannen och slippa konflikterna, komma ur vägen för mammans giftpilar kan göra underverk, utan att du behöver flytta jättelångt bort.
    Prata med mannen först, på allvar. Har han någon ide hur situationen kan förbättras?
    Han måste ju också må dåligt av att exet bråkar, och då är det ändå HANS ex och HANS barn det rör sig om. Han borde ha förståelse för att du vill bort från en massa tärande konflikter som egentligen inte ens är dina.

Jag hade börjat i den änden att jag flyttat från honom, men inte långt bort. Hade det inte funkat så hade jag fått ta tag i det då.
Svar på tråden Jag längtar "hem"!!