• Lajbanlajban

Jag längtar "hem"!!

Jag är lite inne på samma spår som några andra, alltså ta reda på om din hemlängtan är just hemlängtan eller mer en önskan om att fly från en situation som verkar vara jobbig för er allihop. Sambons barn som inte ser sina halvsyskon låter som om han/hon har svårt att acceptera familjeläget, kanske fortfarande sörjer sina föräldrars skilsmässa? Kanske hela familjen behöver ett öppet och ärligt snack där det är förbjudet att anklaga? Familjeterapi?

Blev det jobbigare mellan barnen och med exet, och började du få mer hemlängtan när sambons barn började bo varannan vecka hos er? Då kanske en modell med att din sambo bor i en liten lägenhet med sina äldsta barn varannan vecka och med dig och barnen varannan kan vara en möjlighet, på samma ort så du slipper rycka upp barnen, och som någon skrev, att du kan ge det lite tid att försöka ordna ett bättre liv med egna vänner etc. för att försöka trivas bättre. Och så se till att besöka din hemort sp mycket du kan, trots det långa avståndet! Gör den långa resan ändå, bara för att må bra! Om du kan gå ner i tid så gör det och få en fredag eller måndag ledig och dra med barnen på besök i hembyn! Att du längtar hem och vill att dina barn får det som du hade är tecken på att du hade en bra uppväxt, men kom ihåg att det finns flera sätt på vilket dina barn kan få en bra uppväxt och närhet till släkten på fin sida Heja heja deppa inte ihop!

Svar på tråden Jag längtar "hem"!!