• Anonym (Anonym idag)

    Otrogen man, vad ska jag göra?

    Min man är otrogen mot mig. Ikväll ska vi prata om det. Han anser inte att han är/har varit otrogen.

    Vet inte riktigt hur jag ska göra. Vi har en bokad resa i slutet av juni med barnen.

    Ska jag kasta ut honom nu direkt? Vänta tills vi firat vår dotters 10 års dag som är till helgen? Åka på resan tillsammans för barnens skull? Avboka hans biljett och resa själv med barnen?

  • Svar på tråden Otrogen man, vad ska jag göra?
  • Anonym (I rb)
    Linnis92 skrev 2016-05-23 15:06:28 följande:

    Jag hade kastat ut honom, rest själv med barnen och börjat mitt nya liv.


    Din man har varit otrogen mot dig.. vi vet
  • Anonym (Jag)

    Vad väntar du på?. Ska man hålla sig till den andra trots du vet vad han gör? Resa och fira barnens födelsedag kan du också göra utan honom!. Det handlar om respekt!

  • Linnis92
    Anonym (I rb) skrev 2016-05-23 19:59:54 följande:

    Din man har varit otrogen mot dig.. vi vet


    Inte den jag lever med idag, nej. Men mitt ex var otrogen vid ett flertal tillfällen under flera år. Därför skulle jag aldrig acceptera det idag.
  • Anonym (Problem?)
    Anonym (I rb) skrev 2016-05-23 19:59:54 följande:

    Din man har varit otrogen mot dig.. vi vet


    Vad är ditt problem? Att folk inte vill ha otrogna partners eller? Hur ska man vara/bete sig för att ens make/maka/sambo inte ska vara otrogen, enligt dig? Jag gissar att du skriver i flera otrohetstrådar härinne på fl? Där skriver du till dom som tycker att ts ska lämna den som bedragit, att antingen har du blivit bedragen eller så blir du det i framtiden, varför?
  • Anonym (I rb)
    Anonym (Problem?) skrev 2016-05-23 20:59:20 följande:

    Vad är ditt problem? Att folk inte vill ha otrogna partners eller? Hur ska man vara/bete sig för att ens make/maka/sambo inte ska vara otrogen, enligt dig? Jag gissar att du skriver i flera otrohetstrådar härinne på fl? Där skriver du till dom som tycker att ts ska lämna den som bedragit, att antingen har du blivit bedragen eller så blir du det i framtiden, varför?


    Fakta det sitter flera här inne och känner sig kränkta av sina respektive/ex ..dom sitter och skriver hur man ska bete sig/hur man ska reagera på otrohet. istället för att se till sig själva och fundera på Varför...dom förstår inte att det är bättre att leva sitt eget liv ute irl istället för att ödsla tid här där alla skiter i dom. ..."my point" gnäll här och ditt liv blir sämre än vad det redan är
  • Vinterliljan

    Jag hade inte heller tolererat sådana SMS. Så skriver man bara till sin partner, inte till några andra. Nej, ställ hårt mot hårt!

  • Anonym (Tänk på barnen)

    Ibland måste man svälja vissa saker. Vill du verkligen sabba semestern, skilja dig, köra varannan vecka och ändra hela ditt, din mans och dina barns liv för att han sms:at opassande med en annan kvinna?

    Du kan välja att svälja ditt sårade ego och plocka ner honom från piedestalen istället. Det finns antidepressiv medicin du kan ta mot olycka.

  • molly50
    Anonym (Anonym idag) skrev 2016-05-23 15:03:34 följande:

    Min man är otrogen mot mig. Ikväll ska vi prata om det. Han anser inte att han är/har varit otrogen.

    Vet inte riktigt hur jag ska göra. Vi har en bokad resa i slutet av juni med barnen.

    Ska jag kasta ut honom nu direkt? Vänta tills vi firat vår dotters 10 års dag som är till helgen? Åka på resan tillsammans för barnens skull? Avboka hans biljett och resa själv med barnen?


    Jag tycker du kan vänta tills efter att ni firat er dotters födelsedag.
    Sen avbokar du hans biljett och åker själv på resan med barnen och har roligt.
    Det han har gjort är inte ok!  Och det borde han få ta konsekvenserna av också.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (I rb) skrev 2016-05-23 21:10:20 följande:
    Fakta det sitter flera här inne och känner sig kränkta av sina respektive/ex ..dom sitter och skriver hur man ska bete sig/hur man ska reagera på otrohet. istället för att se till sig själva och fundera på Varför...dom förstår inte att det är bättre att leva sitt eget liv ute irl istället för att ödsla tid här där alla skiter i dom. ..."my point" gnäll här och ditt liv blir sämre än vad det redan är
    Men det är sårande och kränkande att bli bedragen!
    Är det då fel att vilja skriva av sig om det?
    Det som är värre är väl i så fall de som skuldbelägger den som har blivit bedragen.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ordinär Man skrev 2016-05-23 18:24:49 följande:

    Den gamla vanliga overreaktionen. Om du upptäckte är han spelat bort 150 000 i stället under kväll hade du inte reagerat så. Skaffa dig en älskare i stället så du också kan ha det lite kul!


    Överreaktion? Tycker du verkligen att det är ok det TS man har gjort?
    Och varför ska TS sjunka till samma nivå som honom?
    Då är ju inte hon ett dugg bättre,i så fall.
    Två fel gör inte ett rätt.
    Anonym (Tänk på barnen) skrev 2016-05-25 07:03:14 följande:

    Ibland måste man svälja vissa saker. Vill du verkligen sabba semestern, skilja dig, köra varannan vecka och ändra hela ditt, din mans och dina barns liv för att han sms:at opassande med en annan kvinna?

    Du kan välja att svälja ditt sårade ego och plocka ner honom från piedestalen istället. Det finns antidepressiv medicin du kan ta mot olycka.


    Varför ska man svälja att ens partner går bakom ens rygg med någon annan?
    Det TS man har gjort är respektlöst.
    Han nekar till att ha gjort något annat än att skicka de här sms:en,men vad är det som säger att han är ärlig?
    Han kanske har gjort mer än så?
    Jag tycker inte att TS är egoistisk bara för att hon blir sårad och kränkt av sin mans handlingar.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Allvar)

    Debattera inte otrohet med honom, han kommer neka och och förklara. Men "bevisad" otrohet är inte enda skälet till att göra slut.

    Du känner ju i dig att det inte är ok, att han har gått över en gräns. Han har sårat dig, han har ljugit för dig, han har varit illojal mot dig och er familj. Du känner dig otrygg och du vet inte om du har förtroende för honom. 

    Det är liksom skitsamma om han varit otrogen på toppen (han kanske tror att så länge han inte varit otrogen eller att du inte har bevis mot honom, att allt är "lugnt").

    Åk själv på semestern. Säg att du behöver fundera på om du har lust att leva med honom, och om du tror att du kan fortsätta älska honom när han uppenbarligen tycker det är ok att ha en hemlig flörtig relation med en kollega.

  • Anonym (A)
    Anonym (Allvar) skrev 2016-05-25 10:28:44 följande:

    Debattera inte otrohet med honom, han kommer neka och och förklara. Men "bevisad" otrohet är inte enda skälet till att göra slut.

    Du känner ju i dig att det inte är ok, att han har gått över en gräns. Han har sårat dig, han har ljugit för dig, han har varit illojal mot dig och er familj. Du känner dig otrygg och du vet inte om du har förtroende för honom. 

    Det är liksom skitsamma om han varit otrogen på toppen (han kanske tror att så länge han inte varit otrogen eller att du inte har bevis mot honom, att allt är "lugnt").

    Åk själv på semestern. Säg att du behöver fundera på om du har lust att leva med honom, och om du tror att du kan fortsätta älska honom när han uppenbarligen tycker det är ok att ha en hemlig flörtig relation med en kollega.


    Så bra skrivet!
  • Redcat
    Anonym (Tänk på barnen) skrev 2016-05-25 07:03:14 följande:

    Ibland måste man svälja vissa saker. Vill du verkligen sabba semestern, skilja dig, köra varannan vecka och ändra hela ditt, din mans och dina barns liv för att han sms:at opassande med en annan kvinna?

    Du kan välja att svälja ditt sårade ego och plocka ner honom från piedestalen istället. Det finns antidepressiv medicin du kan ta mot olycka.


    Så det är bättre för barnen att en pappa är otrogen mot deras mamma (eftersom hon ser det som otrohet), villket sårar henne och gör att hon inte kan lita på han? Hur kan det vara bättre för barnen om mamman mår dåligt i det förhållandet? Även om dom är små så märker barn sådana saker. Deras förhållande kommer vara fullt av sårade känslor, dåligt mående och ingen tillit. Hur kan det någonstans vara bättre för barnen att vara med sådana föräldar än om dom går isär och mår bra?

    Alltså vad har du tagit för något som gör att du tycker att hon ska knapra massa antidepressiva? Dom medicinerna finns till för att hjälpa folk som inte kan lösa sin depression, ångest och panikattacker, och inte för att man ska ta dom för att stanna med en man man inte vill vara med! Dom medicinerna är till för stt vara en sista lösning, man ska först försöka bearbeta sina problem och är man för långt gången så behöver man ha det för att hjälpa en så man inte går för långt (vilket kan vara allt från självskade beteende och självmord).men dom är fortfande bara till som en liten hjälp, man måste fortfarande bearbeta sina problem och göra sitt liv bättre.
  • Redcat
    Anonym (Allvar) skrev 2016-05-25 10:28:44 följande:

    Debattera inte otrohet med honom, han kommer neka och och förklara. Men "bevisad" otrohet är inte enda skälet till att göra slut.

    Du känner ju i dig att det inte är ok, att han har gått över en gräns. Han har sårat dig, han har ljugit för dig, han har varit illojal mot dig och er familj. Du känner dig otrygg och du vet inte om du har förtroende för honom. 

    Det är liksom skitsamma om han varit otrogen på toppen (han kanske tror att så länge han inte varit otrogen eller att du inte har bevis mot honom, att allt är "lugnt").

    Åk själv på semestern. Säg att du behöver fundera på om du har lust att leva med honom, och om du tror att du kan fortsätta älska honom när han uppenbarligen tycker det är ok att ha en hemlig flörtig relation med en kollega.


    Håller med (A). Riktigt bra skrivet
  • Anonym (var går gränsen?)
    Anonym (Tänk på barnen) skrev 2016-05-25 07:03:14 följande:

    Ibland måste man svälja vissa saker. Vill du verkligen sabba semestern, skilja dig, köra varannan vecka och ändra hela ditt, din mans och dina barns liv för att han sms:at opassande med en annan kvinna?

    Du kan välja att svälja ditt sårade ego och plocka ner honom från piedestalen istället. Det finns antidepressiv medicin du kan ta mot olycka.


    Det är en jättebra lärdom för barnen också. Det är helt ok att trampa på den man säger sig älska, och om de blir ledsna för det ger man dem lyckopiller.
  • Anonym (Tänk på barnen)

    Jag ber om ursäkt, jag hade nog ett liknande scenario fast med en otrogen fru i bakhuvudet och svarade som att ts var man. En skilsmässa är väldigt jobbig för oss män, vi förlorar ofta väldigt mycket av våra prylar, förlorar oftast ev. vårdnadstvist om barn, underhåll osv. att jag gav rådet att svälja stoltheten och kränktheten lite felaktigt. Hon borde definitivt inte svälja det, ni har rätt.

  • molly50
    Anonym (Tänk på barnen) skrev 2016-05-26 17:32:47 följande:

    Jag ber om ursäkt, jag hade nog ett liknande scenario fast med en otrogen fru i bakhuvudet och svarade som att ts var man. En skilsmässa är väldigt jobbig för oss män, vi förlorar ofta väldigt mycket av våra prylar, förlorar oftast ev. vårdnadstvist om barn, underhåll osv. att jag gav rådet att svälja stoltheten och kränktheten lite felaktigt. Hon borde definitivt inte svälja det, ni har rätt.


    Jag förstår hur du tänker och jag beklagar det du har fått gå igenom.
    Men en skilsmässa kan vara jobbig även för oss kvinnor.
    Och varken män eller kvinnor ska behöva svälja stoltheten när man har blivit bedragen.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (5)
    Anonym (Tänk på barnen) skrev 2016-05-26 17:32:47 följande:

    Jag ber om ursäkt, jag hade nog ett liknande scenario fast med en otrogen fru i bakhuvudet och svarade som att ts var man. En skilsmässa är väldigt jobbig för oss män, vi förlorar ofta väldigt mycket av våra prylar, förlorar oftast ev. vårdnadstvist om barn, underhåll osv. att jag gav rådet att svälja stoltheten och kränktheten lite felaktigt. Hon borde definitivt inte svälja det, ni har rätt.


    varför skulle man ens tänka det skulle vara skillnad på könen i denna fråga?
Svar på tråden Otrogen man, vad ska jag göra?