• Brumma

Är jag en hemsk människa?

Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:15:07 följande:

Ja,du vännen svartsjukan du känner över att din man och hans ex har ett band som kommer knyta ihop dom för alltid (dom har ett barn ihop) lyser verkligen igenom här i tråden)

Och vadå?

Då kan man inte vara vacker? Eller?

Lite hänförd över ditt logiska tänkande när du drar slutsatser faktiskt :)
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:16:17 följande:

Det är ingen studie. Det är min erfarenhet.

Vem är hen förresten?

Har inte påstått att det skulle vara någon "studie". Bara en iakttagelse.

Så många ord, så lite innehåll... känns som att det passar dig.

Man uttrycker inte att "de flesta hem" har något enbart på erfarenhet.

I DIN bekantskapskrets är det möjligtvis så. Men der är knappast något som är signifikant i "de flesta" hem..

Det är väldigt lustigt hur du försöker trycka ner Anonym (A) när dina iakttagelser baseras på enbart dina egna upplevelser.
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:19:06 följande:

Klart du räknas, är äldre än dig också iofs... det kanske skiljer var i landet man bor?

Eller vilka man umgås med?

Jag har vänner från norra Sverige hela vägen ner till de allra södraste delarna av vårt land. Vänner jag besöker (och när jag är där besöker jag deras vänner och familjer). Ändå finns inga BB-bilder på vardagsrumsväggarna ;)
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:20:40 följande:

Snygghet och framgångsrikhet sitter i betraktarens ögon.

Att sitta på ett nätforum och "spy galla" över barnets mamma på det viset talar nog för att man egentligen inte är redo för förhållande med en man med barn sen tidigare...

Jag kan oxå vid tillfälle spy galla över min mans ex. Hon är extremt egoistiskt och låter dottern komma ikläm.

Tycker Anonym ( a) och hennes sambo att hon är snyggare än exet så är det väl mycket möjligt att hon är det. Om det så är i enbart deras ögon är väl ganska oväsentligt?

Jag är grymt mycket snyggare än min mans ex i mina o min msn ögon, men hon är säkerligen grymt mycket snyggare än mig i sina o sin mals ögon. Varför försöka förminska någon för att de gillar sitt utseende? Är det jantelagen som är framme o spökar?
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:22:58 följande:

Och du skriver inte utifrån dina erfarenheter?

Absolut. Men jag påstår inte att "de flesta" hem är på ett visst sätt. Vilket du gör.

Däri ligger skillnaden.
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:26:15 följande:

Kanske ska klargöra vad jag menar med BB-bilder...

Menar inte från förlossningen utan de bilder som publicerades i lokalpressen.

Inte heller dessa har jag sett på bäväggen hos någon.

Studiotagma bilder på barnen har jag sett, men då är det enbart barnet på, inte hela familjen.

Familjwbildwr har jag oxå sett. Men aldrig hos ngn som inte längre lever med den andra föräldern. Däremot tar "nya" familjen ibland kort och sätter upp.
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:26:08 följande:

Jag tror inte att någon av er är mer snygg och mer framgångsrik än den andre.

Du själv anser dig aldrig snyggare än någon annan?

Det finns ingen I hela världen som är mindre attraktiv än dig? Eller mer framgångsrik?
  • Brumma
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-05-25 20:31:13 följande:

Dina erfarenheter och åsikter räknas också men kan inte mätas med någon som har oerhört mycket mer erfarenheter.

Jag är inte bättre för att jag är äldre men jag har mer erfarenhet, det är väl självklart?

Du är inte mindre viktig som människa heller, inte alls.

MEN min vän, vi som har levt mycket längre har givetvis mer kött på benen om man säger så.

Att vara äldre ger inte per definition mer erfarenhet inom väsentliga områden. Inte heller ger ålder och erfarenhet ngn mer "lokhet" per automatik.

Säg mig, hade din svärmor, farmor, mamma, moster osv någonsin några åsikter på hur du uppfostrade, matade, klädde, nattade dina barn? Om de hade det - då hade de självklart mer rätt än dig pga sin ålder och erfarenhet?
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:50:48 följande:

Har man ett bra självförtroende och inre styrka behöver man inte dela upp människor i "hur snygga och hur framgångsrika" dom är ställt till en själv.

I ärlighetens namn så skrev hon ju bara det för att ngn påstod att hon var svartsjuk över TT exet var yngre, snyggare och mer framgångsrik än hon.

Vad tycker du hon skulle svara på det? Slita i att bemöta det? Skriva sanningen? (även om "snygghet" visst kan sitta i betraktarens öga är ålder ganska lätt att mäta).Framgång också i vissa avseenden.

Ljuga, lägga sig platt och hålla med?

Så ge dig på den somvar den som delade upp efter ålder, snygghet o hur frgångsrik man är från början. Vilket alltså inte var Anonym (a) utan smulpaj om jag inte minns fel..
  • Brumma
    Anonym (Ellie) skrev 2016-05-25 20:43:33 följande:

Nej,jag anser mig varken vara mer framgångsrik eller snyggare än någon annan i världen men däremot anser jag mig i vissa lägen ha mer kunskap och mer erfarenhet än dom som levt kortare tid än mig.

Och i vissa avseenden har en del människor förmodligen mer erfarenhet och kunskap än dig - trots att de är yngre.
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?