• Anonym (Nr 2)

Är jag en hemsk människa?

Min sambo har varit gift i sitt tidigare förhållande och dom har även två barn tillsammans. 
    I bröllops present fick dom en fin staty som symboliserar en kvinna och en man, en fin och säker dyr present. 
    Jag vill inte ha den framme så den är borttagen men fick en liten pik av svärmor, hon förstår säkert att det är jag som ligger bakom det.
    Var det fel av mig?

• Svar på tråden Är jag en hemsk människa?
  • Anonym (Anneli)
    Anonym (A) skrev 2016-05-26 16:25:16 följande:
    Jag är en vuxen människa.
    Anonym (Anneli) skrev 2016-05-26 16:18:29 följande:
    Varför är det provocerande att bli kalla för ungdom? Du ÄR ju en ungdom, var glad för det istället!
    Vilka skolor du gått i har inget med det att göra, det är hur gammal du är. Eller snarare ung.

Att det skulle vara någon sorts härskarteknik är bara missuppfattningar av dig.

Skulle faktiskt förutsätta att en 50-åring har sett fler hem än en som är hälften så gammal. Det vore konstigt annars.

Du får ursäkta mig men hur många år du spenderat på universitet eller för den delan på en arbetsplats har inget med hur mogen du är att göra.
    När jag läser det du bidragit med här i tråden lyser du av omognad, TROTS dina 25 år.
    Vad är det för omoget i mina inlägg?
    Typiskt för en människa som använder härskartekniker att skylla allt på den andre - "vadå, jag har inte sagt nåt dumt, det är DITT fel om du tolkar det som det".
    Jag föredrar att betraktas utefter min kompetens. Min ålder har inte med något att göra i nåt sammanhang så var god sluta hetsa kring detta.
    Vem hetsar, vi diskuterar och det är vad forum är till för.
    Sluta bara så lättprovocerad bara, din kompetens vet jag inget om och jag tror inte den skulle imponera i vilket fall.
    Anonym (A) skrev 2016-05-26 16:26:20 följande:
    Dessutom är det sällan att den som använder härskarteknikerna faktiskt är medveten om att hen använder de :)
    Använder deM. Svårt det där ordet, kan man inte skillnaden är det bättre att använda ordet dom.

• Anonym (Anneli)
    BioBonus skrev 2016-05-26 16:29:57 följande:
    Jag har nog sett färre hem än vilken 22-åring som helst inom hemtjänsten ... just saying.
    Fast de tänker knappast på vilka tavlor som hänger på väggarna. Utöver det så besöker de främst äldre (gamla) människors hem.

Gamla människor har inte ens några bb-bilder från när deras barn var små.

Jag trodde inte det gick att missförstå...

• Anonym (Anneli)
    Anonym (Ela) skrev 2016-05-26 16:36:05 följande:
    Och du är rätt person att veta att skribenten du citerade använder sig av härskartekniker?

Jag tänker utifrån att du inte klarar att skilja på personangrepp och att attackera sakfrågan (i ett ämne som diskuteras.
    Tummen upp för detta inlägg!

Jag har mina tvivel om vissa saker vår vän  (A) uppger.
  • Anonym (A)
    Anonym (Anneli) skrev 2016-05-26 16:38:05 följande:
    Vem hetsar, vi diskuterar och det är vad forum är till för.
    Sluta bara så lättprovocerad bara, din kompetens vet jag inget om och jag tror inte den skulle imponera i vilket fall.
    Anonym (A) skrev 2016-05-26 16:26:20 följande:
    Dessutom är det sällan att den som använder härskarteknikerna faktiskt är medveten om att hen använder de :)
    Använder deM. Svårt det där ordet, kan man inte skillnaden är det bättre att använda ordet dom.

Personangrepp är extremt onödiga. Du diskuterar inte sakfrågan. Du kommenterar stavfel, kallar människor inkompetenta och kommenterar mig och Brumma och vad vi säger/inte säger. Och så vidare.

Jag skrev om meningen några gånger och missade bokstaven "m", skandal. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Anneli) skrev 2016-05-26 16:41:37 följande:
    Fast de tänker knappast på vilka tavlor som hänger på väggarna. Utöver det så besöker de främst äldre (gamla) människors hem.

Har inga äldre människor likartade bilder? Hur vet du detta?
    Anonym (Anneli) skrev 2016-05-26 16:44:05 följande:
    Tummen upp för detta inlägg!

Jag har mina tvivel om vissa saker vår vän  (A) uppger.
    Vad tvivlar du på?
  • Anonym (A)

Jag har för övrigt spenderat en del tid hos olika människor i mitt arbete (men självklart även privat). Jag tänker absolut på hur det ser ut hemma hos dem jag besöker, vad de har på väggarna med mera. Så det stämmer inte att ungdomar inte tänker på vad andra har på väggarna. Här har du en ungdom som gör :)
  • Anonym (Anneli)
    Anonym (A) skrev 2016-05-26 16:44:26 följande:
    Personangrepp är extremt onödiga. Du diskuterar inte sakfrågan. Du kommenterar stavfel, kallar människor inkompetenta och kommenterar mig och Brumma och vad vi säger/inte säger. Och så vidare.

Jag skrev om meningen några gånger och missade bokstaven "m", skandal. 
    Vilka personangrepp syftar du på?

Jag gick in i tråden med en fundering om ålder och erfarenhet, det hade inget med ts fråga att göra och det ger jag dig rätt i.
    Men om du nu inte vill diskutera något som inte har med ts att göra så förundras jag över alla inlägg du gjort!

Jag har inte kallat någon för inkompetent, jag har heller inte kommenterat något som Brumma skrivit. Håll dig till fakta.

Att jag påpekade ditt felaktiga användande av ett ord var nog mest för att du skrutit om att du har så väldigt hög kompetens efter x antal år på universitet. Då borde man klara av att skilja på de och dem.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ela) skrev 2016-05-26 16:47:48 följande:
    Skribenten i fråga har varken använt härskartekniker mot dig eller gått till personangrepp på dig.

Skribenten i fråga har snällt försökt att påpeka för dig när dem ska användas istället för de,har snällt försökt att påpeka med ålder kommer erfarenhet etc.
    Ja, jättesnällt och extremt slöseri på energi att till en fullt kapabel människa påpeka att hen glömde en bokstav i ett ord som hen skrev i ett internetforum OCH gav förslag på vad man kan använda istället om man inte riktigt behärskar just det ordet.

Härskartekniker, översittarattityder? Nejdå.
  • Anonym (Anneli)
    Anonym (Ela) skrev 2016-05-26 16:50:36 följande:
    Hur många bb bilder har du sett hos äldre personer som du har besökt?

Det där med bb bilder är ett ganska så nytt påfund.
    Exakt det jag menade!
  • BioBonus

Så det du menar är inte att en 50-åring generellt har sett fler hem än en 22-åring utan att du som 50-åring har varit i fler hem som har bb-bilder på väggarna än vad en 22-åring har. Det stämmer säkert då inte alla 22-åringar idag ens har barn.

Säg det då istället för att slänga din ålder omkring dig som att du pga den vet bättre hur folk har det hemma hos sig rent generellt....
Svar på tråden Är jag en hemsk människa?