• Anonym (Anonym man)

Sambons son drar hem tjejer om kvällarna

Min sambo har en snart 17 årig son som har nya tjejer hemma hela tiden.
    Jag vet att det inte riktigt är min ensak, men det stör mig som fan. 
    Kan ta ett exempel: han drog hem en brud vid halv nio tiden på kvällen, när de kom in satte de sig och rökte under fläkten med hans mamma och sen gick de in till hans rum. Där inne var dom hela kvällen och var uppe hela natten, tror inte att dom sov nånting alls. Max 3 timmar isåfall, för den natten hörde jag både stön och bankande från väggen (hans rum är vägg i vägg med vårat). Hans mamma väckte dom på morgonen eftersom att han skulle iväg till skolan. Tjejen började tydligen 2 timmar senare så hon stannade kvar i hans rum och sov. Hon kom sen ut från rummet och började klä på sig jackan och så, då frågade min sambo om hon inte ville ha frukost, men hon sa att det var lugnt. 

Min bonusson har alltid fått göra i princip vad han vill. Hans mamma har inga regler vilket man märker tydligt, men jag kan ändå inte förstå hur hon kan låta sin son dra hem olika one night stands?? Denna tjej har då inte jag sett något mer efter detta. Dom kanske har kontakt och har setts mer, kanske inte. Vad vet jag. Skulle inte förvåna mig om han drog hem henne snart igen. 
    Han är tydligen känd i staden vi bor i för att vara den snubben som drar hem och knullar olika tjejer som sover över. Förvånande..

Jag hade i alla fall aldrig låtit mitt barn ha 0 regler och hålla på sådär i alla fall..
    Ska jag prata med min sambo om detta eller är det jag som tänker fjantigt?

• Svar på tråden Sambons son drar hem tjejer om kvällarna
  • Anonym (Anonym man)
    Snövits skrev 2016-05-24 20:32:28 följande:
    Hur länge har ni varit sambo?
    Typ 1 år
  • Tecum

Tja, prata med sambon kan du alltid göra, men det är hennes sak hur hon uppfostrar (eller låter bli) sitt barn. Så ta inte strid om det.
    Däremot ska du inte acceptera att de för liv och stör er om nätterna, där måste din sambo sätta ner foten.

• Kuddebarn
    Tecum skrev 2016-05-24 20:42:41 följande:

Tja, prata med sambon kan du alltid göra, men det är hennes sak hur hon uppfostrar (eller låter bli) sitt barn. Så ta inte strid om det.
    Däremot ska du inte acceptera att de för liv och stör er om nätterna, där måste din sambo sätta ner foten.

Han måste ju ha nånting att säga till om eftersom att dom faktiskt bor tillsammans
  • Anonym (Oj)

Hade jag aldrig gått med på om min sambos barn gjort så. Jag hade satt ner foten. Det är en sak att ha flickvän som sover över, men bor man hemma får man ta hänsyn. Nu tycker tydligen mamman det är helt ok, men du bor där också.

Sätt dig ner och diskutera med mamman. Lägg fram dina synpunkter.

Jag har haft en liknande relation som du TS. Pappan hade tonåringar på heltid. Mamman bodde i annat land. Flickan var promiskuös (och situationen där liknar din bonusson) och pojken knarkade. De var 15 resp 13. Jag hade två barn. Efter ett år var jag tvungen att flytta. Jag klarade inte att se på när pappan bara satt och inte gjorde något alls. "De bor ju också här". Herregud.

Till slut blev de ordning på dessa men det tog många år. De var riktigt ute på hal is.

• Anonym (Anonym man)
    Anonym (Oj) skrev 2016-05-24 20:55:58 följande:

Hade jag aldrig gått med på om min sambos barn gjort så. Jag hade satt ner foten. Det är en sak att ha flickvän som sover över, men bor man hemma får man ta hänsyn. Nu tycker tydligen mamman det är helt ok, men du bor där också.

Sätt dig ner och diskutera med mamman. Lägg fram dina synpunkter.

Jag har haft en liknande relation som du TS. Pappan hade tonåringar på heltid. Mamman bodde i annat land. Flickan var promiskuös (och situationen där liknar din bonusson) och pojken knarkade. De var 15 resp 13. Jag hade två barn. Efter ett år var jag tvungen att flytta. Jag klarade inte att se på när pappan bara satt och inte gjorde något alls. "De bor ju också här". Herregud.

Till slut blev de ordning på dessa men det tog många år. De var riktigt ute på hal is.

Oj, hoppas att det ordnade sig på ett bra sätt för dom!
  • Tecum
    Kuddebarn skrev 2016-05-24 20:44:20 följande:
    Han måste ju ha nånting att säga till om eftersom att dom faktiskt bor tillsammans
    Ja det skrev jag ju, om de stör måste han säga ifrån. Men de moraliska aspekterna är mammans och biopappans sak. Och vad jag förstår finns det inge drogproblem med i bilden.
  • Anonym (Anonym man)
    Tecum skrev 2016-05-24 21:07:42 följande:
    Ja det skrev jag ju, om de stör måste han säga ifrån. Men de moraliska aspekterna är mammans och biopappans sak. Och vad jag förstår finns det inge drogproblem med i bilden.
    Han har inte mycket kontakt med sin pappa, och gällande droger vet jag inget om. Han röker och dricker men droger vet jag ej.
  • Kuddebarn

Säg åt dom om dom stör

• Anonym (Oj)
    Anonym (Anonym man) skrev 2016-05-24 21:01:08 följande:
    Oj, hoppas att det ordnade sig på ett bra sätt för dom!
    Ja, det gjorde det. Men de hamnade ganska djupt innan de reste sig. En åkte in på ungdomsvård, den andra sålde sin kropp. Idag är de väl fungerande vuxna. Men jäklar..... inga regler som barn och ungdomar, HUR ska de veta vad som är bra att göra och inte göra. Hjärnan är inte färdigväxt förrän vid 23-25 års ålder. Att förvänta sig att en unge ska klara att hela tiden förstå att det dom gör nu, har konsekvenser senare, är bara korkat. Din sambo tror att sonen fostrar sig själv. Det gör han inte.
Svar på tråden Sambons son drar hem tjejer om kvällarna