Min hund går på mig
Har ingen aning om varför de gör så men min gör det oxå. Ligger jag (lr nån annan) på golvet kliver hon över för att till slut sätta lr lägga sig på mig. Jag tillåter henne inte utan puffar bort henne. Ibland "fräser" jag åt henne o säger åt henne att gå ut. Är liksom ingen höjdare att ha en tung hund på magen om jag ligger o tränar t ex.
Vi har jobbat ihop i arbetspass på 6-8 timmar o lever själva, hon o jag, så vi är ganska tighta o jag kan "fräsa" utan att hon tar illa upp. Hon är oxå äldre än din o har den självsäkerhet i sig som kommer med åldern. Tror att det är svårt att bli av med beteendet o att du får finna dig i att puffa bort honom lr som nån sa ta tag i honom utan att knuffa ner honom. Lät klokt.
Jag har barnbarn o hon kliver över o på dem oxå. Lugnt o vänligt för att slicka på dem. Hon är ganska "slaskig" av sig o ska alltid slicka på alla utom mig. Hon vet att jag blir sur. Men jag får alltid passa henne med barnbarnen o låter henne inte vara med hursomhelst. Ja, ja jag vet att man alltid ska passa hund o barn om nu nån tänkte sig att kommentera det men jag menar passa att hon inte kliver runt, på, över. Får liksom vara med o styra henne.