Inlägg från: Anonym (bella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bella)

Sur för att jag inte vill ta mer ansvar.

Men säg att du bryr dig om honom och hans barn. Men att du inte är beredd att offra hur mycket som helst för dem.

Det finns ju gränser för vad man orkar med. Och det är högst individuellt var de gränserna går. Men att han måste respektera dina gränser på samma sätt som du respekterar hans.

Om det är så att du brottas med psykisk ohälsa så måste du satsa på dig själv. Kanske bara tillfälligt men kanske för resten av ditt liv om du är sårbar. Säg att du inte orkar och vill vara mer än en "lektant" i bonusets liv, i alla fall just nu.

• Anonym (bella)

Kommentarer som "du gillar inte mitt barn" och "du vill väl inte ens ha dem här" är manipulativa. Deras syfte är att orsaka skuldkänslor och på det sättet få den andra dit man vill. Fall inte för sånt.

• Anonym (bella)
    Anonym (Less) skrev 2016-05-25 23:26:56 följande:

Jag har sagt det men det händer ändå att såna kommentarer kommer fram. Förra gången var när en av våra vänner kallade mig för bonusmamma då kom kommentaren "man måste vara intresserad av sitt bonusbarn för att bli kallad det".

Gången innan så då han också till våra vänner "hon skulle väl helst önska att han dog eller inte fanns".

Blir jätteledsen när han säger så. Gillar ju bonus och vi har egentid med simhallen, bio etc cirka 2-3 gånger i månaden. Visst har han sidor jag inte gillat men i det stora hela har vi en nära relation.

Elakt att säga sådär inför andra :/

På ett sätt låter det som om det ligger jättemycket bitterhet bakom en sådan kommentar. Vore det inte en bra ide om du någon gång i lugn och ro kunde fråga honom vad han menar med sina kommentarer och prata med honom om hur både han och du upplever situationen. Och då menar jag fråga förutsättningslöst. Om man är anklagande så försätter man den andra i försvarsposition och det slutar bara i ett nytt bråk.
Svar på tråden Sur för att jag inte vill ta mer ansvar.