Inlägg från: Duckan |Visa alla inlägg
  • Duckan

Känner mig dåligt behandlad av min chef

Jag håller med din chef, väldigt hög frånvaro, eller kanske ska man kalla det extremt låg närvaro.

• Duckan

Ts, man kan inte jämföra sorgearbete såklart, men 2 veckors sjukskrivning? Det har jag aldrig hört talas om.

• Duckan
    Det var DU som valde att stanna hemma. Du bad om ett läkarintyg. Du fick ett. Om du inte bad om det och fick det ändå så kunde du ändå valt att gå till jobb.

Är helt inne på samma tankegång. Ts har ju aktivt uppsökt läkare för bli sjukskriven en gång och sen en gång till för förlängning. Kom igen.
  • Duckan

Okej fel-läsning, första veckan var du bara borta och vecka två var du sjukskriven.

• Duckan
    Hur många dagar har du jobbat? Och hur många dagar har företaget varit tvungen att betala ut din sjuklön? Du har kostat dom massor och du har inte ens presterat nåt på jobbet under de 3,5 vecka du varit anställd.

Vilket ger chefen en fingervisning om hur det skulle kunna komma att se ut fortsättningsvis om du blev anställd efter 6 mån.
  • Duckan

Du satt på sjukan med din syster hela dagen och ingen annan i familjen kunde lösa av dig framåt kvällen så du kunde jobba? Ingen vän heller?

• Duckan

För övrigt låg min man på sjukan i somras när vi var utomlands. Jag och dottern kunde omöjligt sitta där och hela dagarna och hålla honom i handen. Vad gjorde att din syster behövde dig där hela tiden?

Svar på tråden Känner mig dåligt behandlad av min chef