Inlägg från: Anonym (Uppåtväggarna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Uppåtväggarna)

Känner mig dåligt behandlad av min chef

Anonym (verkligen?) skrev 2016-05-26 15:09:29 följande:

Du skriver i ditt första inlägg:

Jag ringde min chef idag och sa att jag är sjukskriven fram tills söndag och är åter nästa vecka. Men hon började prata om att det är tråkigt att jag har varit borta (vilket jag förstår) och det har blivit svårt på jobbet (vilket jag också förstår) men sen kommer hon och säger att hon tyckte det var orimligt att jag tog min syster till akuten? Jag hann aldrig berätta VARFÖR jag tog henne dit utan hon fortsatte säga att det var orimligt och orimligt att jag varit borta så mycket? Jag har ju haft en anledning och det känns inte som att chefen bryr sig ett dugg. Om man sörjer någon gör alla det olika. Vissa vill jobba, andra vill helst vara hemma osv. Och för att jag enbart hade ett vikariat på 6mån blev jag tyvärr av med det nu. Vilket enligt mig känns väldigt konstigt. Enligt mig känns det som att hon tycker det är orimligt att jag har sörjt. Är det okej av en chef att göra detta?

Ja, det är okej av en chef att göra detta.

Det handlar inte om att VILJA jobba eller VILJA vara hemma och sörja. Det handlar om prioriteringar, om vad man BÖR göra. Du prioriterade uppåt väggarna.

Det spelar ingen roll VARFÖR du skjutsade henne. Hon hade kunnat åka ambulans. Eller taxi. Och du hade inte behövt stanna hos henne.

Hur många dagar har du jobbat? Och hur många dagar har företaget varit tvungen att betala ut din sjuklön? Du har kostat dom massor och du har inte ens presterat nåt på jobbet under de 3,5 vecka du varit anställd.

Ja ts har prioriterat helt uppåt väggarna. Prioritera sin allvarligt sjuka familjemedlem som skriker av smärta framför jobb och pengar? Hur tänker man där lilsom? Alla vet ju att det finns gott om människor och få papperslappar med värde.

Vi får se hur nöjda alla känslokalla människor här kommer att känna sig om deras familjemedlem dör efter att ha behövt åka in akut och dom missat att säga farväl då dom kände att jobbet/pengar var viktigare.
Svar på tråden Känner mig dåligt behandlad av min chef