Just fått veta att jag är gravid, vecka 21...
Jag har just fått veta att jag är gravid och att jag är i vecka 21. Eftersom det inte var länge sen jag bytte preventivmedelssort och jag inte har haft några graviditetssymptom så är jag i chock! Det syns INTE på mig och det är inte bara jag som tycker det utan även min pojkvän som ser mig utan kläder hela tiden (jag är väldigt smal). Anledningen till att jag tog ett test nu var för att jag tycker att mensen blivit så kort och konstig sen jag började med nya preventivmedlet. Enligt hon som skrev ut dem till mig så var det vanligt så jag har liksom inte tänkte så mycket på det, men nu tänkte jag att det är väl lika bra att göra ett för säkerhets skull.
Just nu är jag anställd på ett företag med sk utvecklingsanställning pga funktionshinder. Dvs LAS gäller ej för mig. Är jätterädd för att de ska säga upp mig på dagen när jag berättar om graviditeten.Jag är också rädd för att de ska misstro mig och tänka att jag har undanhållit det fast det inte är så. :( :(
Min pojkvän tar det tack o lov bra, han stöttar mig till 100% och är en klippa. Känner att jag verkligen kan lita på honom (jag fick nog en större chock än han).
Jag känner mig lurad av min kropp som inte visat tecken på graviditet. Borde jag inte ha märkt NÅGOT? Just nu kan jag inte alls vara glad över att bära ett litet barn och det gör också ont i mig. Så här hade jag inte tänkt mig attd et skulle bli när jag fick mitt första barn.