Tar arbetsförmedlingen hänsyn till att jag har hund?
Jag har bara jobbat på mitt nuvarande arbete en kortare tid och är nu rädd att snart bli uppsagd då företaget börjat gå riktigt dåligt.
Jag vet inte alls hur det går till, men OM jag blir uppsagt måste jag skriva in mig på arbetsförmedlingen. Nu till problemet..
Jag har en hund som är mitt allt. Jag arbetar nu så pass korta dagar att det inte är några problem att ha honom ensam hemma under tiden jag är på det jobb jag nu har. Jag ser nu framför mig att jag blir arbetslös och att AF hittar ett jobb till mig som innebär alldeles för långa dagar ensam för min hund än vad som är hållbart.
Hunddagis finns inte där jag bor och jag tror att det kan bli jättesvårt att få tag i någon som kan passa min hund på dagarna! Naturligtvis kommer jag göra allt som står i min makt för att få tag i någon som kan passa honom om jag erbjuds ett jobb på heltid, men jag är så ledsen att jag ska bli "tvingad" av AF att göra mig av med honom. Jag förstår nämligen att min ersättning ryker om jag tackar nej till ett ev jobb. Jag har inga barn eller sambo/man så det har liksom alltid varit vi två och jag mår verkligen dåligt över tanken på att lämna bort min hund.
Kan jag som arbetslös få ha några krav överhuvudtaget på mina arbetstider? Man hör ju ofta om folk som tvingas veckopendla från sina barn för att de får jobb på ny ort, då har jag svårt att tänka mig att de bryr sig om en hund..