Inlägg från: Quexxet |Visa alla inlägg
  • Quexxet

Ledighet utanför lov

Jag har aldrig sommarsemester, det jag har o välja på är innan juni eller from sista veckan i aug. Sambon har sommarsemester men max tre veckor. Så när sambon är hemma är såklart barnen också hemma men när jag har semester går äldsta i skolan. Obestämd

• Quexxet
    modsey skrev 2016-06-07 22:23:35 följande:
    Är det ett frivilligt upplägg hos er ni trivs med eller skulle ni vilja ha ledighet tillsammans i familjen ?
    Helt frivilligt är det inte, men vi har vetat om att det är så här det kommer bli så länge vi har våra jobb kvar. Vi brukar få ihop några dagar under jullovet tillsammans, men visst skulle det vara skönt med kanske en långhelg när det är sommarlov Flört men vi vet båda två att det är omöjligt (under sommaren), så gå o sukta efter det gör mer skada än nytta.
    Vi försöker att utnyttja höstlov o jullov som sagt. Solig 
  • Quexxet
    Alexi skrev 2016-06-08 06:24:32 följande:

Quexxet:Men alltså, vad gör era barn hela sommaren? Får de aldrig mer än tre veckor ledigt? Hur upplever de att alla andra barn har långa semestrar ihop med båda föräldrarna på sommaren? Sommarlov är ju trots allt en rätt stor grej i skolvärlden.

Förra året var de yngsta lediga tre veckor, men med mycket hjälp utifrån samt att sambon "bara" jobbar fram till 13.15 så blir det inte så långa dagar på förskolan (9-13.30/14). Äldsta var hos farmor (nästan granne) under tre veckor o med sambon tre veckor, resten pusslade vi ihop allt eftersom.
    Än så länge har vi inte hört något ang hur andra gör av sonen, men det beror nog mycket på att här där vi bor finns det inte många som är lediga hela sommaren. Glad
  • Quexxet
    modsey skrev 2016-06-08 06:44:50 följande:
    nej har man inget val så har man såklart inte. Nu kan vi förändra det även om jag vet att maken inte är helt pigg på att byta jobb. Men för oss är det viktigt att vara lediga mycket tillsammans.
    Jag kan förvisso ta ledigt höst och jullov också, men maken har inte per automatik enkelt att få ledigt ett helt jullov heller, i bland kan det fungera men det kan lika gärna vara nej.
    Nej jag älskar mitt jobb o det finns inga jobb i närheten så att byta är inte ett alternativ för någon utav oss. 

Sambon har dessutom så bra arbetstider så om jag är ledig hinner jag sköta marktjänsten medan han är på jobbet o sen när han kommer hem så har vi fortfarande hela dagen tillsammans. Flört
Svar på tråden Ledighet utanför lov