Inlägg från: Tussilago89 |Visa alla inlägg
  • Tussilago89

BF Februari 2017

Hej,

Tänkte också hoppa in här.

Efter ett MA för bara 8 veckor sedan kom plusset igen för drygt en vecka sedan och borde vara 5+1 idag (bf 26 feb). Har varit på VUL idag (för tidigt för att se hjärtslag ännu dock) och ska på VUL igen om två veckor och hoppas kunna se lite mer liv då. Allt såg dock bra ut hittills så hoppas på att det ska gå vägen denna gången. Har en dotter född 11 som gärna vill bli storasyster. På VUL idag såg läkaren 2 gulkroppar på ena äggstocken vilket tydligen skulle kunna betyda att två ägg lossat vid senaste ÄL. Någon som har erfarenheter av detta?

• Tussilago89
    hurtänktedunu skrev 2016-06-30 19:21:18 följande:

Vi var på vul idag. en liten bebis med ett fint litet hjärta som slog och som var exakt på dagen lika som den skulle. 7+5. Så 10 februari fortfarande.

Åh, underbar känsla!
  • Tussilago89

VuL idag och fick äntligen se ett litet hjärta. Så häftigt! 7+1 idag och illamåendet har verkligen tagit fart de senaste dagarna. Har semester till 8/8 sån tur är men har såna skuldkänslor över att jag inte orkar ge dottern 100% just nu. Någon som känner lika dant? Graviditet 1 var lättare på det sättet att man kunde sätta på en serie och ligga på soffan när det var som värst!

• Tussilago89
    Applerose skrev 2016-07-17 12:45:57 följande:

Någon här som haft mindre symtom i vecka 9? Jag gick på semester i fredags och upplever att illamåendet minskat en aning. Visserligen har jag inte gått upp så tidigt som när jag jobbar och har vilat ganska mkt. Men kan ju inte låta bli att oroa mig ;)

Jag är 8+1 idag och har varit extremt illamående och trött från ca 6+0. Igår och idag är första dagarna jag inte spytt och känner att illamåendet och tröttheten är på en ok nivå. Känner fortfarande av det men det är mer hanterbart. Hoppas att den värsta toppen kanske har varit?
  • Tussilago89
    Svansjön skrev 2016-08-01 06:49:10 följande:

Nu är det längesen jag var här inne, har inte orkat läsa ikapp :)

Idag är jag i vecka 12+1, är konstant kissnödig och känns som kissblåsan sväller upp och värker i magen. Blir väl som med sonen, det försvinner inte förrän bebis är ute ur magen.

Igår köpte vi syskonvagn :)

En bugaboo Donkey duo mes ståbräda/pall.

Nu har vi 5 vagnar så jag måste sälja tre stycken =D Kommer även spara vår BJ city mini GT.

Är någon intresserad av billiga vagnar är ni välkomna att köpa. Har en crescent trike exa, jättefint skick i svart, sitt och liggdel.

Har en Brio Smile dock bara sittdel. Samt en sprillans ny och ouppackad Maxi cosi Stella endast sittdel.

För övrigt börjat illamåendet smyga sig ikapp igen, hur är det för er?

Har dessutom valt att inte göra KUB, tror inte det kommer säga oss så mycket utan mest oroa oss i onödan. Känner en tjej som fick 1:2000 men hon var just den 1:an.

Någon som har tips på var man kan köpa gravidkläder utöver hm, Lindex, mamalicius mm??

Sorry för långt inlägg!

Asos har mycket fina mammakläder!
  • Tussilago89

Hej igen alla!

Nu borde väl alla vara på gång in i eller förbi vecka 12? Spännande! Jag går in i vecka 12 i morgon (bf 25 feb) och jag tycker illamåendet blivit värre? Har det avtagit för de flesta av er? Jag mår illa kontant från morgon till kväll. Värst direkt på morgonen och när jag åker bil. Behöver äta ngt var 3-4 timma för att hålla det på en ok nivå.

• Tussilago89

Hej alla! Går in i vecka 18 i morgon och snart är det äntligen dags för RUL. Beställde vagn idag och det blev en grå crecent comfort kombi. Någon som har tips på mindre åkpåse som funkar i hårdlift utan att det ser billigt ut?

• Tussilago89

hur har ni det med förvärkar?

Jag har känt starka sammandragningar på eftermiddagen/ kvällen nu de senaste två veckorna. Är 31+5 idag och i torsdags när vi var på Liseberg övergick detta till riktigt rejäla sammandragningar som tillslut gjorde riktigt ont och kom regelbundet var 7-8 min så vi fick åka hemåt. Har varit hos min BM idag som bokade en läkartid åt mig i nästa vecka och gav mig rådet att åka hem från jobbet direkt om jag känner av det igen. Tror hon tänker att det eventuellt kan bli en sjukskrivning.

Hur känns era förvärkar? Hur ofta känner ni av dem?

• Tussilago89
    Cecilia13 skrev 2017-01-13 11:57:49 följande:

Någon mer som har sammandragningar/förvärkar på nätterna? Inatt kom det ett antal i följd och jag fick andas igenom dem. Som tur var gav det med sig när jag gick upp. Men jag trodde att det skulle vara som lugnast när man sover och är avslappnad...

Är orolig för att förlossningen ska starta i förtid, det är trots allt 40 dagar till bf?! Hur ska man veta om det är någon risk?

Har 46 dagar kvar till BF och har haft en del starka sammandragningar. Blev undersökt av läkare igår efter att jag pratat med min BM. Läkaren kände att bebisens huvud nästan var fixerat (ruckbart) och att min livmodertapp var väldigt mjuk så hon sjukskrev mig. Har inte ett fysiskt tufft arbete men hon ville jag skulle vara hemma och vila ett par veckor så att bebisen hinner samla på sig lite vikt.

Föds barnet efter 34+0 så gör sjukvården ingenting för att stoppa det. Dock är det ju tråkigt att behöva spendera längre tid på sjukhus osv och såhär när vabbruari närmar sig så är det ju gott om de små liven har lite hull att ta av om de skulle bli sjuk.

Tycker du ska be om att få bli undersökt så att dom kan se i fall förlossningen är på g ????
  • Tussilago89

Ni som har barn sedan tidigare.. kommer ni hålla era barn hemma från föris innan bf? Har hört att vissa gör det för att minska risken för sjukdomar när den lilla kommer. Har tidigare tänkt att min dotter får gå till vi fått bebis men är hemma idag med en riktigt förkyld tjej med hög feber och är just nu väldigt tacksam för att detta hände nu och inte om ett par veckor. Hon går ju även i gymnastik och simskola så heltoch hållet kan man ju inte isolera sig innan bf i alla fall... februari är ju verkligen högsäsong för allamöjliga härliga virus!

Hur gör ni?

• Tussilago89

I torsdags kom vår lilla tjej äntligen ut v.39+1 precis som sin storasyster.

Slemproppen gick förra lördagen och sedan hade jag en del förvärkar som kom och gick under veckan. Var inne på förlossningen torsdag 13.00 (öppen 2,5cm) och hon var sedan ute 17.18. En riktig drömförlossning tycker jag såhär i efterhand.

Hoppas ni som går och väntar snart sätter igång. Och i fall de finns de som har en tuff tidigare förlossning med sig i bagaget så vill jag säga att andra inte behöver bli lika tuff. Detta var en helt annan upplevelse för mig.

Vi åkte hem redan fredag förmiddag och myser nu med vår nya skatt och storasyster hemma!

Svar på tråden BF Februari 2017