Inlägg från: Goochigoo |Visa alla inlägg
  • Goochigoo

BF Februari 2017

Yay! Nu hoppar jag också in här, äntligen. Har läst sedan start och hoppats på att kunna starta ett konto och skriva jag med Plussade med CB digital i fredags på bim-2, extratest igår på bim och bägge sa gravid. Har BF i slutet av feb. Fick ett tidigt missfall i februari i år och har avvaktat med försök, men nu tog det direkt igen. Rädd men hoppfull om att denne lilla krabat ska stanna kvar. Mår illa, är trött o har molande värk i magen mest hela dagarna - så glad att det känns något! Har en dotter som är född -14, så det blir vårt andra barn!

• Goochigoo
    emm84 skrev 2016-06-20 11:33:14 följande:
    Grattis :)
    Tackar! 
    hurtänktedunu skrev 2016-06-20 12:04:53 följande:
    Grattis vad roligt. Vi har också en dotter född 2014.
    Tack! Åh vad mysigt
  • Goochigoo
    Gamlamamman skrev 2016-06-20 20:01:13 följande:

Ska alla flytta över till FB? Jag hänger kvar här i några v till iaf. :) 

Jag stannar här jag med!
  • Goochigoo
    Hanalaya skrev 2016-06-22 20:21:19 följande:

Missfall idag. Blödning i storlek med mellanstor mensblödning. Ingen smärta än. Vecka 5+1. Jävla skit.

Åh, vad tråkigt.. Jag beklagar.
  • Goochigoo
    stor grön drake skrev 2016-06-22 20:16:58 följande:

Borde det göras någon BF-lista? Eller är sådant "ute" numera? Vi hade en i tråden då för 7 år sen, och det kändes lite mysigt

Det vore kul! Hur gör man smidigast?
  • Goochigoo
    Pennie22 skrev 2016-06-22 20:40:16 följande:

Hej tjejer. Hoppar in här . Plussade för ca 2 veckor sedan och det var efter jag haft blödningar i 5 dgr. plusset har stegrat och är starkt 18 dgr efter blödningarna. Är i v.6+5 om det stämmer och ska på inskrivning nästa vecka på mvc. Gynmottagningen tog inte emot mig för vul och prata om eventuellt tidigt missfall eller tidig graviditet. Att jag skulle återkomma om 7-10 dgr då hormoner Hcg kan hålla upp till 4 veckor . Jag står fast till att jag är gravid tills motsatsen bevisas ! (:

Håller tummarna för dig!
  • Goochigoo
    langtanefterbaby skrev 2016-06-29 14:15:24 följande:

Här sitter man på jobbet med en sjuk illamående och uppblåst mage... igår och idag har illamåendet blivit mycket värre än tidigare. Idag är jag på 6+0 . Hoppas innerligt att illamåendet minskar :-/

Haha, jag har precis samma sak... Vill bara gnälla om hur illa jag mår men måste ju hålla tyst.. Försöker att se det positivt eftersom att det ju (antagligen) innebär att det händer en massa saker i kroppen  
  • Goochigoo

Jag drar mig för att ringa BM och boka inskrivning.. Fick avboka min första tid hos BM efter ett missfall i februari - är rädd att jag ska behöva ringa ett tråkigt samtal igen.. Är på 5+6 idag.

• Goochigoo
    dennadagenettliv skrev 2016-07-26 22:52:07 följande:

Väntar fjärde barnet och har vid två tillfällen känt något i nedre delen av magen som kändes så oerhört annorlunda mot vanliga "magkänslor" Inte vet jag. Och det spelar ingen roll heller för den delen? Jag är i vecka 13.

Jag mår fint förutom den "vanliga" oron för om allt är ber eller ej. UL ( KUB-test ) på torsdag och jag känner mig såå utdelad och tänker vissa stunder att jag struntar i testet helt.

Hur resonerar ni kring KUB ?

Tog mig en 6 km jogg idag. Himla skönt att hålla igång kroppen. Hoppas kunna springa länge till!

Vi kommer att skippa KUB. Frågade barnmorskan om det har med något annat än ålder att göra och hon svarade väl ett svävande nej. Både jag och min man är 25. Vi väntar till rulet för att få se vår lille. 
  • Goochigoo

Någon annan som drömmer galet? Har så knäppa och jobbiga drömmar nästan varje natt. Vaknar mitt i natten och kan inte somna om. (I dröm: ) Min man är otrogen, vi festar och det händer våldsamma saker bland vänner eller så blir han stångad av älgar. Andra familjemedlemmar behöver bla räddas runtom i världen eller andra konstiga saker..

Kommer ihåg att jag drömde mycket under första grav också men inte att det var så jobbigt att jag inte klarade av att somna om. Ligger vaken 1-2 timmar varje natt nu. Mår fortfarande illa också, 13+6 idag.

• Goochigoo
    Applerose skrev 2016-12-27 13:00:53 följande:

Denna fråga har säkert varit uppe innan men när planerar ni gå hem på föräldraledigt? Hur nära bf? Och vad har ni för jobb?
    Jag har bf 22/2 och har tänkt gå 3/2 men nu börjar jag fundera på om man kanske ska jobba längre än så, hmm, svårt.

Jag jobbar på kontor och har BF 16 februari. Tänkte att min sista jobbdag blir den 7 februari :) Jag har haft en lugn och bra graviditet, och är väldigt rastlös av mig. Går jag två veckor över tiden så kommer jag varit hemma i typ tre veckor, det får räcka. Annars blir det lite mer än en vecka, och det känns ok. Är inte orolig för förlossningen och känner mig förberedd och taggad. Det är min andra graviditet.
  • Goochigoo

Någon annan som mår illa? Min man har googlat (hehe) och tror att det är dags hela tiden, just eftersom att jag mår illa. Kroppen har börjat ställa in sig på konstig sömnrytm, somnar inte förrän sent (00-01.00) trots att jag går upp vid 05.30 och är inte speciellt trött på dagen i alla fall. Halsbränna och som sagt ett konstant illamående. Sista jobbdagen blir 7 februari, är beräknad till den 16! Hela familjen tror dock att bebben kommer tidigare, så vi får väl se!

Mycket spänd på vem det är som är där inne och förlossning - hoppas att det inte går för fort!

• Goochigoo
    stor grön drake skrev 2017-02-22 18:04:52 följande:

BF imorgon och igår nådde vätskemängden i benen nya rekord. Huden var så spänd att vaderna var stenhårda, i avslappnat läge

Vilket naturligtvis ledde till att jag antastade min stackars sambo vid läggdags. Och belönades med ganska kraftig mensvärk inatt, och några rejäla förvärkar. Dock lugnade det sig fram mot morgonen, men mina vanliga sammandragningar (har ju haft flera i timmen sen november) har börjat kännas och jag får ont av dem om jag ligger på vänster sida.

Bebis är inte road av dessa dumheter och verkar ha svängt på sig, för har känt sparkar på höger sida hela dagen, och där brukar annars ryggen vara...

Hur går det för er andra som ännu inte fått era hjärtan på utsidan?

Är på BF+6 idag. Känner ingenting, har sammandragningar men det är ungefär så spännande det blir här (alltså inte spännande alls.) Ska in till sös på fredag om lilleman inte kommit (då 41+0) för ultraljud o som jag förstod det, koll av tapp o fostervatten. Ser allt "lugnt" ut förstod jag det som att jag får hålla ut i en vecka till, och sedan komma in för igångsättning. Födde dottern 2014 på bf+2 så det här med igångsättning har aldrig ens funnits i tankarna, alla har trott att nr två skulle komma flera veckor tidigt, och som senast på bf. Men nope, så blev det inte alls!

Hoppas fortfarande på att det sätter igång av sig själv här kommande dagarna o att vi får en bra o liknande förlossning som med dottern. Tror inte på ananas, te osv utan försöker vila så mycket jag kan nu inför förlossning. Kommer behöva kraften!

Spännande att läsa om er andra och roligt att ha följt denna tråd under graviditeten
  • Goochigoo
    1900920802 skrev 2017-02-23 13:42:22 följande:

7 dagar över tiden idag.. Börjar kännas tråkigt och jag är rastlös och pigg av mig! Senaste veckan har jag haft regelbundna sammandragningar, så fort jag rör mig kommer dom, men dom känns inte förutom att dom spänner så magen känns som sten. Inatt hade jag förvärkar rätt tätt, kändes som mer än mensvärk, å fick även springa å kissa kissa kissa hela tiden. (min bebis är INTE fixerad, hon är rörlig!) imorse hade jag två förvärkar som gjorde lite ondare än dom inatt. Så fick svårt å gå å fick lägga mig å vila magen i sängen igen! Sen gick över helt. Låter de som att de är på g eller som att jag blev lurad?

Då har vi typ samma situation! Är också 7 dagar över tiden idag, o är pigg o mår bra! Hoppas det drar igång snart så vi får möta våra minihjärtan! Ska på kontroll imorgon, får se då om min bebis också är rörlig fortfarande.
  • Goochigoo
    1900920802 skrev 2017-02-23 23:42:04 följande:

jaa de hoppas jag också, ska bli underbart å slippa magen också :) men vad är de för kontroll du ska på? Något du ringt in om själv? Ja vill också gå på någon kontroll.. :)

Haha, ja det är ju en fördel med att ha bebisen på utsidan också Det hette överburenhetskontroll, även om det bara är en vecka över tiden.. gjorde ultraljud o har en massa massa vatten tydligen o bm sa att han var fixerad nu (äntligen!!) Fick en deadline till nästa fredag, har han inte kommit då ringer vi till förlossningen o får tid för igångsättning samma dag! Max en vecka till alltså, plus lite till för förlossningstid som ju kan ta ett tag.. tjoho!
  • Goochigoo
    Tussilago89 skrev 2017-02-25 05:35:10 följande:

I torsdags kom vår lilla tjej äntligen ut v.39+1 precis som sin storasyster.

Slemproppen gick förra lördagen och sedan hade jag en del förvärkar som kom och gick under veckan. Var inne på förlossningen torsdag 13.00 (öppen 2,5cm) och hon var sedan ute 17.18. En riktig drömförlossning tycker jag såhär i efterhand.

Hoppas ni som går och väntar snart sätter igång. Och i fall de finns de som har en tuff tidigare förlossning med sig i bagaget så vill jag säga att andra inte behöver bli lika tuff. Detta var en helt annan upplevelse för mig.

Vi åkte hem redan fredag förmiddag och myser nu med vår nya skatt och storasyster hemma!

Stort grattis! Underbart
  • Goochigoo
    stor grön drake skrev 2017-02-27 20:13:04 följande:

Imorse gick slemproppen och jag var in på kontroll. Värkarna ökat under dagen och nu väntar vi bara på barnvakten så åker vi in till BB Tjoho, det verkar bli februaribebis iallafall

Heja! Lycka till
  • Goochigoo
    Hondendär skrev 2017-03-01 15:18:18 följande:

Hej på er! Hade bf igår men här händer inte mycket. Haft förvärkar varje dag sen december men nu sista dagarna har jag inte ens det! Trött på denna väntan :( har dessutom varit säker på att bebben skulle titta ut tidigare men icke! Snopet & fel fick jag :( .. hur många är de kvar i denna gruppen som väntar på sin lilla "februaribebbe" eller har ni alla fått nu? :)

13 dagar över tiden och har värkar på kvällar och nätter, slemproppen har gått men inget mer än så händer. Igångsättning på fre om han inte kommit då. Andra barnet och trodde aldrig jag skulle gå över så länge eftersom första kom två dagar efter bf.. tji fick jag!
  • Goochigoo
    Hondendär skrev 2017-03-01 21:25:14 följande:

Min slempropp gick för nån vecka sen å då tänkte jag att "nu jäkla händer de grejer.." men icke! Ja samma här, molvärk å onda förvärkar på kvällar men sen när jag väl somnat å sen vaknar igen är de borta och jag känner ingenting.. rikliga flytningar har jag dock, mest på morgonen.. men de är väl kanske inget tecken så.. jag vill ha onda värkar så de blir dax nån gång! Förstår att de är segr att gå sååå länge över tiden :/ hur roar du dig om dagarna? Såå segt nu , rastlös som tusan! kämpa på, nu har du ett sistadatum iaf :) eller hur! Alla säger att andra barnet oftast kommer tidigare.. jajoo visst ;)

Ja men eller hur! Ge mig lite smärta för bövelen... 14 dagar över idag, woh! Min bm ringde idag o undrade om jag ville ha en hinnsvepning, så vi ska in idag o göra det vid halv två! Spännande.

Min man är så nervös så han har tagit semester hela veckan eftersom idag är sista dag innan vräkning för bebisen, och jag ändå har värkar lite då och då, o han vill vara hemma o vara beredd. Väldigt gulligt Jag vilar, vi lämnar o hämtar lillan på föris och på dagarna vilar jag o typ kollar på serier. Lunchar o promenerar. Njuter av innan-bebis tid. Mår bra i övrigt så försöker hålla mig positiv, lördag senast kommer han ju!
  • Goochigoo
    Hondendär skrev 2017-03-02 17:19:14 följande:

Åh spännande! Hur gick hinnsvepningen? Några känningar än? :D skönt de måste kännas att veta att ni hr er bebbe senast lördag ???? :D

Det gick bra men gjorde bra mycket ondare än alla förvärkar jag haft senaste dagarna... huvva! Var som sagt inne vid 13.30 och har efteråt känt mig "lättare" och smidigare gällande magen (vet inte hur jag ska beskriva det bättre..) men inga ändringar i värkar/sammandragningar.. inställd på igångsättning imorgon och känner mig lugn med det. Ja, snart är vår lilla segpropp äntligen ute!
Svar på tråden BF Februari 2017