stor grön drake skrev 2017-02-22 18:04:52 följande:
BF imorgon och igår nådde vätskemängden i benen nya rekord. Huden var så spänd att vaderna var stenhårda, i avslappnat läge
Vilket naturligtvis ledde till att jag antastade min stackars sambo vid läggdags. Och belönades med ganska kraftig mensvärk inatt, och några rejäla förvärkar. Dock lugnade det sig fram mot morgonen, men mina vanliga sammandragningar (har ju haft flera i timmen sen november) har börjat kännas och jag får ont av dem om jag ligger på vänster sida.
Bebis är inte road av dessa dumheter och verkar ha svängt på sig, för har känt sparkar på höger sida hela dagen, och där brukar annars ryggen vara...
Hur går det för er andra som ännu inte fått era hjärtan på utsidan?
Är på BF+6 idag. Känner ingenting, har sammandragningar men det är ungefär så spännande det blir här (alltså inte spännande alls.) Ska in till sös på fredag om lilleman inte kommit (då 41+0) för ultraljud o som jag förstod det, koll av tapp o fostervatten. Ser allt "lugnt" ut förstod jag det som att jag får hålla ut i en vecka till, och sedan komma in för igångsättning. Födde dottern 2014 på bf+2 så det här med igångsättning har aldrig ens funnits i tankarna, alla har trott att nr två skulle komma flera veckor tidigt, och som senast på bf. Men nope, så blev det inte alls!
Hoppas fortfarande på att det sätter igång av sig själv här kommande dagarna o att vi får en bra o liknande förlossning som med dottern. Tror inte på ananas, te osv utan försöker vila så mycket jag kan nu inför förlossning. Kommer behöva kraften!
Spännande att läsa om er andra och roligt att ha följt denna tråd under graviditeten