Inlägg från: Hondendär |Visa alla inlägg
  • Hondendär

BF Februari 2017

Hej på er! Hade bf igår men här händer inte mycket. Haft förvärkar varje dag sen december men nu sista dagarna har jag inte ens det! Trött på denna väntan :( har dessutom varit säker på att bebben skulle titta ut tidigare men icke! Snopet & fel fick jag :( .. hur många är de kvar i denna gruppen som väntar på sin lilla "februaribebbe" eller har ni alla fått nu? :)

• Hondendär
    micjos skrev 2017-03-01 15:29:50 följande:

Jag! Väntar o väntar! Hade bf i måndags...

Åhh denna eviga väntan va? Blir knäpp snart ! Så segt. Jag är så rastlös samtidigt som jag inte orkar göra så mycket :( vet inte vad jag ska ägna dagarna åt riktigt :s känner du nåt? Några tecken på att de är på gång? :)
  • Hondendär
    micjos skrev 2017-03-01 17:32:26 följande:

Nä, inga tecken! Massa förvärkar men inget mer. Med mina andra tre gasbehandla inte förvärkar så då hade jag trott att detta var tecken men haft det några veckor/ mån så vet ju att det vara är träning, så onödigt när man vill stt det ska vara på G på riktigt!

Tyvärr känner man ju efter lite väl ofta också... :/

Åhh precis som jag då :( har lite molvärk å sammandragningar just nu.. men blir ju fasen inte mer :( har trott hur många gånger som helst att de är på gång pga onda förvärkar men sen efter några timmars sömn är de borta.. skit! Vill bara ha ut bebben nu! Menmen.. den som väntar på nåt gott.. hur har du det med foglossning å så? Har du klarat dig från det? :)
  • Hondendär
    Goochigoo skrev 2017-03-01 17:44:00 följande:

13 dagar över tiden och har värkar på kvällar och nätter, slemproppen har gått men inget mer än så händer. Igångsättning på fre om han inte kommit då. Andra barnet och trodde aldrig jag skulle gå över så länge eftersom första kom två dagar efter bf.. tji fick jag!

Min slempropp gick för nån vecka sen å då tänkte jag att "nu jäkla händer de grejer.." men icke! Ja samma här, molvärk å onda förvärkar på kvällar men sen när jag väl somnat å sen vaknar igen är de borta och jag känner ingenting.. rikliga flytningar har jag dock, mest på morgonen.. men de är väl kanske inget tecken så.. jag vill ha onda värkar så de blir dax nån gång! Förstår att de är segr att gå sååå länge över tiden :/ hur roar du dig om dagarna? Såå segt nu , rastlös som tusan! kämpa på, nu har du ett sistadatum iaf :) eller hur! Alla säger att andra barnet oftast kommer tidigare.. jajoo visst ;)
  • Hondendär
    micjos skrev 2017-03-02 07:49:32 följande:

Ja, foglossning tyvärr :/ värre än med mina andra!

Inatt var det fruktansvärt, mensvärk från helvetet och sammandragningar sov knappt nått alls! Nu på morgonen börjar slemproppen lossna, men jan väl hålla på ett tag om jag inte mina fel :( inga sd nu eller mensvärk, märkligt det där! Gör ju inget annat än vilar på dagarna så borde väl vara som på natten då, vill ju GA detta över!!!

Åh hoppss de är på gång nu då! :D fast man inte riktigt vågar hoppas när man gått med förvärkar länge . Nej visst är det märkligt? Precis samma här! Ont på natten sen vips borta på morgonen :s nu får dom faktiskt komma ut!!! Gick du över tiden med tidigare barn också?
  • Hondendär
    micjos skrev 2017-03-02 10:28:00 följande:

Ja, 4,6 och 12 dagar. Så hoppas på snart denna gång och en snabb förlossning :)

Håller tummarna! :D jag gick över 6 dar med min första och hade hoppats att denna skulle komma tidigare.. varit på två tillväxtultraljud då bebben legat över sin viktkurva (men den planade ut kurvan nu på slutet) så jag tänker typ att varje dag jag går över nu växer bebisen till sig till en riktig heffaklump :o ;)
  • Hondendär
    micjos skrev 2017-03-02 10:55:44 följande:

Samma här! Är rädd stt det blir en stor än :/ min vägde strax över 3,7 i v.39 så lite till går han ju upp. Min tyngsta vägde 4140 g, tyckte jag var mycket.

Åhh förstår det :/ man tycker ju att dom borde vilja komma ut nu, särskilt om de är lite större.. trångt å bökigt i magen! Å jag känner mig sprickfärdig! Huuuhja.. ja jag är inte så sugen på att ploppa ut en jätte..menmen.. mina vräkningsförsök verkar inte funka så jag får väl glatt vänta å hoppas på de bästa.. tålamodsprövande de här med väntan..
  • Hondendär
    Goochigoo skrev 2017-03-02 11:46:55 följande:

Ja men eller hur! Ge mig lite smärta för bövelen... 14 dagar över idag, woh! Min bm ringde idag o undrade om jag ville ha en hinnsvepning, så vi ska in idag o göra det vid halv två! Spännande.

Min man är så nervös så han har tagit semester hela veckan eftersom idag är sista dag innan vräkning för bebisen, och jag ändå har värkar lite då och då, o han vill vara hemma o vara beredd. Väldigt gulligt Jag vilar, vi lämnar o hämtar lillan på föris och på dagarna vilar jag o typ kollar på serier. Lunchar o promenerar. Njuter av innan-bebis tid. Mår bra i övrigt så försöker hålla mig positiv, lördag senast kommer han ju!

Åh spännande! Hur gick hinnsvepningen? Några känningar än? :D skönt de måste kännas att veta att ni hr er bebbe senast lördag ???? :D
  • Hondendär

Min lille stora plutt (4700gr, 56 cm) kom med raketfart imorse. Vattnet gick intt kl 2, vi va på förlossningen för kontroll halv 3, va då öppen 6 cm, sen kom värkarna å efter de krystvärkar å kl 5 va han ute :D

Hur har de gått för er? :D

Svar på tråden BF Februari 2017