Inlägg från: Cecilia13 |Visa alla inlägg
  • Cecilia13

BF Februari 2017

Jag har mått illa i drygt en vecka nu och jag misstänker att det bara är att försöka stå ut i några veckor till, v8+2 idag. Efter v12 borde väl illamåendet ge med sig? Just nu luktar allt pyton och det är svårt att äta, men jag har inte kräkts än. Vill bara ligga i soffan och ta det lugnt...

Vad är era bästa tips mot illamående? Vet att man borde äta ofta men vet inte vad som är lämpligast att äta eller dricka.

• Cecilia13

Nu har jag varit på MVC! Blev visst både hälsosamtal och inskrivning på en och samma gång, eftersom jag kom så "sent" för hälsosamtal och hon hade dåligt med tider för inskrivning om ett par veckor, så vi tog alla prover redan nu. Enligt bm är jag i v9+0 idag och inte v8+4 som jag själv trodde. Järnvärdet låg på 112, så det är bara att börja knapra niferex. Känns overkligt att redan nu ha en tid inbokad för rul. Imorgon ska jag ringa runt och försöka boka in kub, hoppas bara att jag inte är försent ute...

• Cecilia13

Jag har lyckats boka in kub den 16:e augusti :) Men det blev en hel del ringande, många på semester och de vill gärna göra kub ganska sent (för sent enligt mig). Nu kommer jag vara i v12+3 och då har jag lite marginal åt båda hållen. Efter v13+6 är det inte möjligt att göra ultraljudet tydligen...

• Cecilia13

Går in i vecka 13 idag (v12+0). Blodprov för kub lämnat och på tisdag är det dags för ultraljud. Ska bli så skönt att få bekräftat hur det står till där inne! Vi har inte berättat för någon ännu och det börjar bli ganska svårt att dölja magen... Jag vågar inte tro någonting innan jag sett det med egna ögon.

Illamåendet är betydligt bättre, men jag har fortfarande riktigt svårt för vissa lukter och smaker. Sura saker går alltid bra, medan sött smakar ofta konstigt. De senaste två veckorna har jag haft en obehaglig smak i munnen, känns nästan som att det smakar blod?

• Cecilia13

Sitter här och försöker förstå att det är en liten krabat i magen, vi var på ultraljud i början av veckan och allt såg bra ut plus låg risk på kub-testet :) Jag blev framflyttad några dagar, v13+5 idag och bf 20 februari. Plutten vinkade åt oss och ålade sig lite! Kändes helt otroligt! Visst borde väl beskedet vara positivt även på rul?

• Cecilia13

40% avklarat, vecka 17 imorgon? Känns otroligt att man kommit så långt! Börjar faktiskt må ganska bra och jag tror nog att jag känt liten några gånger ???? Exakt tre veckor till rul...

• Cecilia13

Här gör sig liten allt mer påmind, nu känner jag någon sorts rörelse varje dag :) Häromdagen kände till och med mannen en liten spark! En vecka kvar till rul... När kub såg bra ut och den rör på sig, så borde det väl inte kunna vara något jättestort fel vid det här ultraljudet?

• Cecilia13

Igår var vi på rul! Tydligen kan man vara för kissnödig vid ultraljudet, blåsan var jättestor och bäbis låg hopkrupen i ena hörnet, bm blev nästan chockad och jag var tvungen att gå och kissa efter halva undersökningen så att hon skulle se bättre ;) Det var en riktigt grundlig undersökning där bm gick igenom allt från topp till tå. Känns så bra att allt såg ut som det skulle! Bf 22 februari :)

• Cecilia13

Skönt att höra att det inte bara är jag som känner mig jättestor! v24 idag så det är ju ett tag kvar... Hoppas att ökningen stannar av något annars vet jag inte var detta ska sluta ;) Jag har börjat få ont i ryggen och är orolig för hur det kommer utvecklas. Blir värre på eftermiddagarna då man suttit på kontorsstolen hela dagen. Långa bilresor är knappt att jag uthärdar. Känns som allt kommer mkt tidigare nu när det är andra barnet...

• Cecilia13

Nu är jag nere på två-siffrigt, 99 dagar kvar till bf!!! Känns helt otroligt :) Börjar bli dags att planera föräldraledighet och se till att man har allt iordning sen förra barnet. Bara lite mer än två månader kvar på jobbet?! Kan fortfarande vakna upp vissa morgnar och tro att det är en dröm, att man ska ha så svårt att förstå att det är verklighet...

Svar på tråden BF Februari 2017