Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

BF Februari 2017

Applerose skrev 2016-12-27 13:00:53 följande:

Denna fråga har säkert varit uppe innan men när planerar ni gå hem på föräldraledigt? Hur nära bf? Och vad har ni för jobb?

Jag har bf 22/2 och har tänkt gå 3/2 men nu börjar jag fundera på om man kanske ska jobba längre än så, hmm, svårt.

Jag jobbar som administratör, kommer gå på semester tre veckor innan bf. För någon vecka sedan tänkte jag att jag skulle kunna jobba längre men nu känns det lagom. Skönt att kunna fixa det sista i lugn och ro och sedan vila upp sig lite innan det är dags :)

Jag har inte riktigt koll på hur ofta de kommer för det är så oregelbundna för det mesta,som mest har det hållit på i någon timme regelbundet och sen har det trappat av med hjälp av vila.

Det känns som rejäla sammandragningar som du säger, så att man gärna stannar upp lite i det man gör, och med en molvärk/"mensvärk" som hänger kvar. Jag blev också tillsagd att åka direkt hem och vila om det kommer många, och innan jag gick över till v35 skulle jag vila så mycket som möjligt även om jag inte kände sammandragningar för de vill gärna att bebisen är kvar i magen till dess...

Läkaren kommer säkert kolla så att du inte har börjat öppna dig än och sen ta en ev sjukskrivning utifrån det. Hoppas det går bra!

Tussilago89 skrev 2017-01-02 14:36:21 följande:

hur har ni det med förvärkar?

Jag har känt starka sammandragningar på eftermiddagen/ kvällen nu de senaste två veckorna. Är 31+5 idag och i torsdags när vi var på Liseberg övergick detta till riktigt rejäla sammandragningar som tillslut gjorde riktigt ont och kom regelbundet var 7-8 min så vi fick åka hemåt. Har varit hos min BM idag som bokade en läkartid åt mig i nästa vecka och gav mig rådet att åka hem från jobbet direkt om jag känner av det igen. Tror hon tänker att det eventuellt kan bli en sjukskrivning.

Hur känns era förvärkar? Hur ofta känner ni av dem?