• Fia 28

BF Februari 2017

Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2017-01-25 20:38:31 följande:

Min navel är SJUKT öm om någon råkar röra den och kan även skava mot kläder, men annars gör det inte speciellt ont där. Sparkar bebisen mycket där? Jag tycker man kan få nästan som blåmärken på insidan, vid revbenen har jag så plus att jag är öm av halsbrännan...

Jo bebisen sparkar extremt mycket just runt naveln. Börjar misstänka att han tror det är utgången.
  • Fia 28
    Gamlamamman skrev 2017-01-25 20:50:40 följande:

Japp. Hade inte en krämpa kvar efter förlossningen. Skönt.

Ja, var på sent ul m min äldsta också då hon låg felvänd. Man såg inte mycket. Eller ja man såg ju mycket för allt var väldigt stort. Snart är det iaf dags att se henne live. :)

Skönt att höra att det troligen går om rätt snart då.
  • Fia 28
    Cecilia13 skrev 2017-01-29 09:31:11 följande:

Vad roligt att första bebisen är här! Är det någon mer på gång? Snart är det ju februari, så de som är beräknade tidigt i månaden kan det vara dags för när som. Känns overkligt att den långa väntan snart är över!

De senaste dagarna har kvällarna varit jobbiga här med mkt sammandragningar och/eller förvärkar. Ibland hugger det till neråt så det känns väldigt obehagligt.

Slemproppen har släppt och jag är öppen 2cm, så jag hoppas det ska starta snart. Men skulle inte förvåna om det går två veckor till iaf.
  • Fia 28
    dandelion88 skrev 2017-01-29 10:27:25 följande:

Åh så spännande! När är du beräknad? Uppdatera gärna oss om vad som händer :) har du värkar/förvärkar?

Beräknad 10.2. Får förvärkar så fort jag gör något annat än sitter i fåtöljen typ, men annars bara vanliga sammandragningar. Jag har massa fostervatten så magen är superspänd och jag är smidig som en valross :).
  • Fia 28

Flera läkare har sagt att jag inte kommer gå över tiden då jag har så mycket fostervatten, proppen släppt för snart två veckor sen och jag är även öppen 2cm (eller var det för 1,5 v sen). 3 dagar kvar till bf och inget händer. Orkar inte mer nu!!

• Fia 28
    stor grön drake skrev 2017-02-07 12:18:48 följande:

Konstigt. Min bästis hade jättemycket (hon såg ut att vänta trillingar, minst) fostervatten med sin 2:a och 3:a och gick fullt över tiden och måste sättas igång med båda.

Jag har alltså varit på flera extra ultraljud just pga den stora vattenmängden som inte minskar. De påstod iaf det då mängden vatten gör att livmodern är så spänd att jag har sammandragningar mest hela tiden.
  • Fia 28
    Svansjön skrev 2017-02-07 12:40:17 följande:

2 dar till bf. Trodde grodan skulle kommit nu. Min första är 6 dar tidig.

Får minst 3 sms per dag "har bebis kommit", gaaahhhh NEJ, jag meddelar er när bebis är här, låt mig vara!!!

Fast jag vet att de bara vill väl så är det ganska drygt ändå.

Ja dedär frågorna börjar gå en på nerverna. De frågar varje dag om vi e på bb eller om bebisen kommit nu. Nej, vi skulle ju meddela när något sker och eftersom vi inte meddelat så har inget skett heller!!
  • Fia 28
    Fia 28 skrev 2017-02-07 14:42:12 följande:

Ja dedär frågorna börjar gå en på nerverna. De frågar varje dag om vi e på bb eller om bebisen kommit nu. Nej, vi skulle ju meddela när något sker och eftersom vi inte meddelat så har inget skett heller!!

Ja eller min favorit "När kommer han"? Ja hur sjutton ska ja veta det? Han säger inget.
  • Fia 28
    nettiz85 skrev 2017-02-10 10:50:44 följande:

BF idag men ingen bebis i sikte ännu. Längtar något otroligt nu och man undrar när han vill komma ut. Jag hoppas att jag slipper gå över alltför många dagar, gick över 8 dagar med tvåan och det var dom längsta dagarna i mitt liv.

Har fått två hinnsvepningar hittills men dom har ju uppenbarligen inte hjälpt fast jag är mogen och öppen 3 cm. Min kropp har inte verkat redo. Ska få ytterligare en hinnsvepning i eftermiddag och hoppas ju verkligen på tredje gången gillt :). Någon mer med BF idag? :)

Jag har också bf idag. Bebisen är extremt livlig idag och börjar bli lite öm i magen av alla sparkar. Men inget som känns som värkar iaf.
  • Fia 28
    Svansjön skrev 2017-02-12 21:23:08 följande:

I eftermiddags ökade mina sammandragningar från att varit ett par/timme till kanske var 3:e-5:e minut. De är hårdare och börjar mola lite samt att det ilar i slidan. Börjar tro att något är på gång nästan. Eller kan man gå så här nu i flera dagar?

Jag har haft så i nästan en vecka.
  • Fia 28

Ni som fått barn. Är det nån tvekan när värkarna startat? Jag kan inte riktigt avgöra om det är värkar eller bara sammandragningarna som blivi intensivare.

• Fia 28
    Fia 28 skrev 2017-02-13 19:17:45 följande:

Ni som fått barn. Är det nån tvekan när värkarna startat? Jag kan inte riktigt avgöra om det är värkar eller bara sammandragningarna som blivi intensivare.

Det var nog tydligen värkar jag hade, dock inte så starka. Har nu fått igångsättning pga att jag läckt fostervatten sen igår förmiddag. Fåsi om han hinner komma på vändagen.
  • Fia 28
    stor grön drake skrev 2017-02-14 16:46:38 följande:

Finlandssvensk? (väldigt få svenskar vet ens vad vändagen är)

Lycka till <3

Jupp. Men ser int ut att hinna nå mer idag, så blir nog 15.2 iaf.
  • Fia 28
    stor grön drake skrev 2017-02-14 21:03:02 följande:

Samma här. Mitt sista par gav upp för en vecka sedan. Fuskar mig fram med leggins och tunika/klänning, ett par brutalt fula hängseljeans och så mina allvädersbyxor (de får hänga på höfterna, viker linningen, funkar inte om bebis ligger lågt).

Vägrar köpa nya för någon vecka.Nå, ännu hinner du några timmar kvar av dagen

Det gick lite för långsamt i början så hann inte. Sen tog de hål på fosterhinnorna o jisses vilka värkar jag fick. Tacka vet jaag min vän epidural. Ska nog klara resten med honom.
  • Fia 28
    stor grön drake skrev 2017-02-15 03:18:17 följande:

Aj aj

Jo, det brukar bli åka av när de tar hinnorna. Med sonen tog det 40 minuter från att de lade skalpelektrod (och då spräckte hinnorna tillika) vid 5cm till att sonen är född. Hoppas du fått din bebis nu <3

Det gick lite för långsamt, så det hela slutade med kejsarsnitt då plutten blev stressad o jag dessutom fått feber. Men vi mår båda bra.
  • Fia 28
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2017-02-15 22:34:50 följande:

Grattis! Så skönt att det gick bra ändå, tänk vilken tur att kejsarsnitt finns som alternativ när de små måste ut fort! Hoppas du återhämtar dig bra

Jo precis. Jag är sjukt imponerad va snabba och proffsiga teamet var. Hann inte alls bli nervös. Hellre ett ärr på magen än riskera att det gått illa med bebisen. Känner mej inte speciellt mörbultad heller och det gick bra att komma upp på benen ikväll.
Svar på tråden BF Februari 2017