Mår så dåligt på jobbet!
Jag har arbetat på mitt nya jobb i ett par veckor, och jag mår så fruktansvärt dåligt av att vara på jobbet. Jag upplever jobbet som fruktansvärt stressigt och med alldeles för lite andningspauser för mig som redan sedan innan lider av ångest. Lunchrasten är bara en halvtimme, och det är otroligt mycket folk som arbetar på stället och man får vänta på att värma maten och sedan slänga i sig den i princip. Jag klarar inte av stressen helt enkelt. Min mage har totalt havererat av all ångest och stress. Jag ångrar något så oerhört att jag sökte detta jobb.
Jag har haft A-kassa fram ett par veckor efter mitt gamla jobb som avslutades av arbetsbrist, sedan fick jag detta jobbet som är en provanställning på 6 månader.
Allt jag vill göra är att säga upp mig, men då får jag ju karens på 9 veckor från A-kassan. Jag kommer inte ha några pengar att leva på.
Jag söker andra jobb hela tiden men jag lyckas inte hitta något!
Vad skulle ni gjort i min situation? Om man säger upp sig av hälsoskäl så vet jag att man kan slippa karensen, men då vet jag att det krävs läkarintyg + att arbetsgivaren skall försöka placera om en först. Och jag känner bara att det blir en sådan process, och det känns otroligt pinsamt att jag redan "mår dåligt" av jobbet och att dom måste placera om mig + att då kommer jag behöva jobba där ännu längre och jag kommer då gå under. Jag gråter varje dag jag kommer hem.
Tror ni jag kan tala om att jag vantrivs och be dom säga upp mig istället? Utan att ange anledning (det kan man ju vid provanställning), för då borde jag väl få A-kassa utan karensdagar? Om jag blivit uppsagd från en provanställning utan skriven anledning?