• Anonym (Livrädd)

Hjälp! Bröstcancer? Bild

Hej!

Fick barn 2 för 8 månader sedan. Har nu börjat noja över brösten och särskilt bröstvårtan på höger bröst. Pigmentet flyter ut och det finns ibland lite mörkare pigmentering i. Det var mest precis efter förlossningen men flaggade.

Råkade få nys om pagets sjukdom och tror att jag har det nu. Lider tyvärr av hypokondri så nu är jag bortom förtvivlad.

Bifogar en bild. Någon som kan lugna??

• Svar på tråden Hjälp! Bröstcancer? Bild
  • Anonym (Livrädd)

Ingen?

Ser det "sjukt " ut?

• Anonym (Livrädd)

Verkligen ingen

..?

• Anonym (Livrädd)

Att den flyter ut.

Är lite röd.

Har nån svart/mörk prick här och var.

• Anonym (kim)

Jag kan inte se något som helst konstigt med ditt bröst.

• Anonym (kim)
    Anonym (Livrädd) skrev 2016-05-29 16:06:20 följande:

Att den flyter ut.

Är lite röd.

Varken tecken på bröstacance och än mindre Pagets. Du får nog inse att det är din hypokondri som talar...
  • Anonym (Tess)
    Anonym (Livrädd) skrev 2016-05-29 16:06:20 följande:

Att den flyter ut.

Är lite röd.

Har likadant och det är helt friskt och normalt
  • Birgitta02

Be vc om remiss till mammografi om du är orolig. Inte ens en läkare inom onkologi hade kunnat säga ja eller nej enbart på en bild.

• Anonym (Livrädd)

Tack för svar. Jag vet att det förmodligen inte är någon fara men i mina ögon ser det ut som något sjukligt och "allt stämmer in" .

• Anonym (kim)
    Anonym (Livrädd) skrev 2016-05-29 16:59:56 följande:

Tack för svar. Jag vet att det förmodligen inte är någon fara men i mina ögon ser det ut som något sjukligt och "allt stämmer in" .

Fast nej, det stämmer ju inte in alls.
  • Anonym (J)
    Anonym (Livrädd) skrev 2016-05-29 16:59:56 följande:

Och förmodligen kommer våra svar bara lugna för stunden. Har själv haft hypokondri och nojjat kring brösten. Man ser tecken på allt! Man ser det röda, de svarta prickarna, man känner sveda och klåda etc. Men det är bara i huvudet. Hjärnan kan få en att spåra de fel man söker, tro mig!

Ditt bröst ser helt normalt ut! De ska vara röda(ibland mer), de har svarta prickar och de flyter ut på mig oxå.
Svar på tråden Hjälp! Bröstcancer? Bild