• eemaam

Irritation över bonus existens

Är det inte alltid så att det kan gå upp och ner i ett föräldraskap. Oavsett bonus eller eget barn. Även om känslorna säkert är jobbigare när det gäller en bonus (man har inte samma ihopsvetsande kit).
    Av det jag läst tycker jag ändå att du tänker klokt kring det hela. Att du tänkt tillbaka och reflekterat kring "misstag" du gjorde i början (det är ju lättare att veta med facit i hand hur man skulle gjort, men att ha funderat kring det efteråt är ju toppen), att du funderar utifrån hur du ska trivas och orka med situationen idag. Också att du verkligen velat och försökt vara en bra bonusmamma tänker jag är positivt (även om du nu känner att du gav för mycket), det måste barnet ha känt av, de positiva vibbarna från dig då.
    Kanske kan det hjälpa att du och bonusen får lite "paus" från varandra tills det känns bättre igen. Det låter som en bra idé att pappan tar ett större ansvar än du nu ett tag, bättre det än att du måste vara där när det känns jobbigt för dig (det känner nog barnet av). Kanske går det hela över av sig självt, att du och barnet "hittar tillbaka" till att genuint tycka om varandra. Jag tänker också att det finns ingen brådska i att bestämma hur ni ska lösa det hela många många år framåt, utan en dag i taget, hitta något som funkar nu och som du och familjen mår bra av.
    Lycka till

Svar på tråden Irritation över bonus existens