Furienna skrev 2016-06-01 21:33:21 följande:
Nej, jag tror inte att du kan sätta dig in i min situation bara genom att "läsa på". Folk som varit mina arbetskamrater i åratal förstår mig inte. Det är helt enkelt en arrogant inställning, att du kan lära dig allt om alla. Vad menar du? Skulle jag motverka "kampen" genom att stå upp för den jag är, att inte vara tyst och dölja vem jag är? Helt otroligt...Men för mig är min diagnos inte alls något privat. Den är mitt enda slagträ mot en inskränkt värld, där jag inte kan passa in.
Jag pratar inte om specifikt din situation utan om exempelvis Aspergares situation generellt. Det kan de flesta sätta sig in i. Det är tråkigt att det inte fungerar med dina arbetskamrater, de har med största sannolikhet inte läst på. Fråga dem hur många timmar de har läst på om Asperger, vilka kurser de gått och hur många aspergare de har pratat med så får du se.
Du motverkar kampen då du trycker ner andra med Asperger. Du trycker ner, förundmjukar och är riktigt elak mot de med samma diagnos som dig i den här tråden. Du är oflexibel och kan bara se din sida av saken. Gör man så motverkar man kampen. Genom att få folk att skämmas för sin diagnos ännu mer motverkar du att öka förståelsen för de med Asperger.
Återigen, är INGET privat för dig? DET BEHÖVER INTE HANDLA OM DIAGNOSEN!!!!!! Har du inget alls i ditt liv som är privat eller personligt?