Tess3 skrev 2016-06-07 21:59:14 följande:
Jag har sökt både i Lund och i Landskrona. Ska till Landskrona nu på tisdag för att göra antagningsprov. Var inte behörig för att söka till Malmö då jag varken jobbat inom vården eller administrativt. Kristianstad är för långt bort då jag har familjen att ta hänsyn till.. Själv då? Själv är jag nyfiken på hur det gick på testerna vi gjorde i Lund. Jag hade bara en arbetslivspoäng så det måste ha gått hyfsat iallafall. Funderar att maila Ann Sjöstrand och fråga om man kan få reda på resultatet. Vet du hur många arbetslivspoäng du hade? Vilket fall som helst tycker jag att vi ska vara stolta att vi ändå kom på så "bra" placering. Vi måste väl ändå varit runt 200 som skrev provet? Angående uppdatering kring våra reservplatser förstod jag att dem kontaktar oss efterhand om det sker någon förändring. Man får ju tänka att dem som kommit in före oss/ reserverna innan oss, kanske både sökt på fler orter och även andra utbildningar. Har en jag känner som sökte en utbildning som hade 30 platser och var sextonde reserv och han kom in och även fler efter honom. Men man får väl hållas på streckbänken ett tag till???? Landskrona som jag helst väljer, meddelar inte förrän sista veckan i juni om man blivit antagen. Kommer jag in där släpper jag ju min reservplats.. Vi får hålla tummarna! Du har iallafall större chans än mig!! Tess
Hur är det antagningsprovet i Landskrona? Som i Lund? Jag var nog en av de få som bara sökte i Lund.
Visst var det en del av de som sökt i Lund som också sökt på andra ställen i Skåne?
Ja, det måste ha gått ganska bra för oss eftersom de var väl 200 eller fler som sökte. Nej, vet inte hur många poäng jag hade på arbetslivserfarenhet.. Har dock jobbat som vårdbiträde några år och har även gymnasieutbildning inom Handel och Administration..
Oj! Vet du vad de var för utbildning han sökte? Och hur många som sökte utbildningen?
Då får jag hoppas att om du inte kommer in i Lund så att du kommer in i Landskrona! Du får gärna meddela mig hur testet var där.
ja vi får hålla tummarna!