• Eltonellie

Reserv 7, YH utbildning Medicinsksekreterare

Hej!Skrattande

Jag fick hem mitt brev idag där det stod att jag har reservplats nummer SJU till utbildningen Medicinsk sekreterare i Lund ...Gråter Blev så ledsen. 

De tar in 24..

Någon som kan ge mig hopp? Gråter Har jag någon chans? Detta är i Lund. 

• Svar på tråden Reserv 7, YH utbildning Medicinsksekreterare
  • Tess3

Svensktestet förmodar jag är skriftligt. Resten med datatestet och den muntliga case-uppgiften, vet jag inte. Känns ju iallafall lite mer personligt än i Lund, att man får visa vem man är. Vi skulle även ta med ett foto på oss själva. Säkert för att det blir lättare för dem att minnas vem man var. Värsta "idol" uttagningen.. Lägger dem alla foto på bordet och samtalar vem dem tycker ska få en chans. hi hi..

För min del var det negativt i Lund att dem bara vägde in arbetslivserfarenheten o testen. Jag har precis läst upp alla ämnena som krävdes då jag läst frisörutbildningen som då endast innehöll två år med svenska och engelska. Matte saknade jag helt.. Fick betygen B, B och C i ämnena. Så hade dem vägts in så hade jag kanske kommit högre upp eller tom kommit in direkt. Vet inte vad dem väger in i Landskrona, det återstår och se.

Du missade kanske utbildningen i Landskrona för där kallar dem den för Hälso- och vårdadministratör..

• Eltonellie
    Tess3 skrev 2016-06-12 18:26:37 följande:

Svensktestet förmodar jag är skriftligt. Resten med datatestet och den muntliga case-uppgiften, vet jag inte. Känns ju iallafall lite mer personligt än i Lund, att man får visa vem man är. Vi skulle även ta med ett foto på oss själva. Säkert för att det blir lättare för dem att minnas vem man var. Värsta "idol" uttagningen.. Lägger dem alla foto på bordet och samtalar vem dem tycker ska få en chans. hi hi..

För min del var det negativt i Lund att dem bara vägde in arbetslivserfarenheten o testen. Jag har precis läst upp alla ämnena som krävdes då jag läst frisörutbildningen som då endast innehöll två år med svenska och engelska. Matte saknade jag helt.. Fick betygen B, B och C i ämnena. Så hade dem vägts in så hade jag kanske kommit högre upp eller tom kommit in direkt. Vet inte vad dem väger in i Landskrona, det återstår och se.

Du missade kanske utbildningen i Landskrona för där kallar dem den för Hälso- och vårdadministratör..

Men jisses, det där är ju verkligen en idol uttagning ja. Lycka till idag!!! Håller tummarna för dig! 
    För min del var det bra så som det är i Lund för att ge alla en chans, visar vi att vi är duktiga på det svenska och engelsk språket. Det är ju verkligen inte lätt att hitta på något att skriva om. Man ska ha bra ordförråd i både svenska och engelska, grammatiken ska vara korrekt och det ska vara bra formulerat. Jag hade mycket personliga problem då jag gick i gymnasiet vilket påverkade mina betyg. Fick en allvarlig sjukdom under gymnasiet.. Så är mycket glad att man kan få visa vad man kan i och att man får en chans ändå. 
  • Tess3

Tack för lyckönskningen! Är hemma redan efter testet. Skulle ev ta ända fram till kl fem men var färdig vid två. Testet bestod av tre delar, svensktest där lite av varje ingick, personlig intervju o ett datatest. Kändes ok, man har säkert både missat o lyckats! Pratade med en tjej som sökt alla fyra utbildningarna i Skåne o hon har kommit in både i Lund o Kristanstad. Lycko!! Hon vill helst gå i Lund därefter Kristanstad. Så hon kommer lämna sin plats i Lund och hon visste även en annan som också skulle tacka nej. Så nu borde jag bli minst åttonde reserv o du femte! Hoppas det tuffar på vidare!! Jag går iofs också helst i Landskrona om jag får välja. Hon tjejen pratade inte så gott om Lund i allmänhet..

• Tess3

Menade att hon helst vill gå i Landskrona.. Hoppas du är kry från din sjukdom eller bättre iallafall:))

• Tess3

Samtidigt fick jag veta att dem i Landskrona hade tagit in tre reserver.. Pinan är lång.. Många inlägg blev det.. Hi hi

• Eltonellie
    Tess3 skrev 2016-06-14 15:36:30 följande:

Tack för lyckönskningen! Är hemma redan efter testet. Skulle ev ta ända fram till kl fem men var färdig vid två. Testet bestod av tre delar, svensktest där lite av varje ingick, personlig intervju o ett datatest. Kändes ok, man har säkert både missat o lyckats! Pratade med en tjej som sökt alla fyra utbildningarna i Skåne o hon har kommit in både i Lund o Kristanstad. Lycko!! Hon vill helst gå i Lund därefter Kristanstad. Så hon kommer lämna sin plats i Lund och hon visste även en annan som också skulle tacka nej. Så nu borde jag bli minst åttonde reserv o du femte! Hoppas det tuffar på vidare!! Jag går iofs också helst i Landskrona om jag får välja. Hon tjejen pratade inte så gott om Lund i allmänhet..

Många timmar! Man är ju helt slut efter en sådan dag. Hoppas verkligen det gick vägen för dig eftersom det är Landskrona du vill helst! Åh, vad roligt att höra, så glad jag blir!! Ger en hopp!
    Hade hon redan meddelat lund och tackat nej eller hon och den andra skulle tacka nej? Vet du varför den andra skulle tacka nej till Lund, hade den också kommit in på någon annan ort?

Åh ja! hoppas verkligen den tuffar på så här nu så att vi får en chans! Inte, vad var de då med Lund som inte är bra?

Vet du förresten när ni får reda på antagningen till Landskrona? Vet du när Kristianstad gick ut med antagningsbesked?

Och Malmö, vet du när de får reda på antagningen där? Har för mig att malmö var den 20 juni.  

Blev många frågor nu, hehe.
  • Eltonellie

ooooooch här kommer en till fråga, hehe.. 

Vet du om de hade tackat ja till Lund redan men ska välja att tacka nej nu? Eller de hade inte alls svarat. Tänkte bara om de kanske tackat ja så är de kanske många som gjort så men tackar nej när de fått andra planer. 

• Tess3

Ursäkta att det dröjt, jobbat tre långa pass.. Hon jag pratade med hade nog inte tackat ja till Lund ännu. Det var nog nu till slutet av denna veckan dem hade på sig. Hon hade avvaktat för att hålla alla dörrar öppna. Men hon hade nog tackat ja till Kristanstad vad jag förstod. Hon den andra vet jag inte.

Vi kommer få besked från Landskrona veckan efter midsommar. Har för mig att dem skulle få besked från Malmö den kommande veckan. Kristanstad hade redan kommit med sina besked.

Kan nog hända både lite och mycket med reservplatserna skulle jag tro. Samtidigt frågade jag hur många reserver dem tagit in i Landskrona och hon sa tre st.

Vad hon klagade på var att det var så oorganiserat i Lund jämfört med dem andra ställena. En annan tjej hade klagomål hur hennes arbetslivspoäng hade bedömts.

• Tessie78

Här är en till som sökt. Hamnade som reservplats 37 i Lund så där är kört. Fick precis reda att jag har reservplats 4 i Malmö. Landskrona vill jag inte komma in på efter de sa att de har sina LIA platser ovanför Landskrona. Tyckte de hade märkliga tester..

Svar på tråden Reserv 7, YH utbildning Medicinsksekreterare