• badrap
    Äldre 30 May 17:27
    1373 visningar
    8 svar
    8
    1373

    Är det värt det, att skaffa nummer två?

    Vi har en dotter på 11 månader och har bestämt oss att försöka med nr 2 nu.

    Men vad Är det Egetnligen man ger sig in i?!

    Vi snackar om ett tredje men det måste väl va lite väl överansträngt?!

    Undrar även om det är stor chans att man tappar varandra som partners, älskare och vänner?

  • Svar på tråden Är det värt det, att skaffa nummer två?
  • Äldre 30 May 17:30
    #1

    Jag har en pojke på 10 år. Jag och hans pappa lever inte ihop längre. Jag träffade en ny man o nu har vi en liten på snart 6 månader. Kan säga som så att vi just nu är vi längre ifrån varandra än vi varit under tiden innan dottern kom. Men man får passa på att hitta de små grejerna. Röra vid varandra. Kramas. Pussas mm.

    Ångrar inte en sekund att vi började om. Dottern är helt fantastisk o så älskad av oss alla o även sonen.

  • badrap
    Äldre 30 May 18:30
    #2
    fantasy06 skrev 2016-05-30 17:30:56 följande:

    Jag har en pojke på 10 år. Jag och hans pappa lever inte ihop längre. Jag träffade en ny man o nu har vi en liten på snart 6 månader. Kan säga som så att vi just nu är vi längre ifrån varandra än vi varit under tiden innan dottern kom. Men man får passa på att hitta de små grejerna. Röra vid varandra. Kramas. Pussas mm.

    Ångrar inte en sekund att vi började om. Dottern är helt fantastisk o så älskad av oss alla o även sonen.


    Häftigt du fick chans att "börja om"!! Jag känner lite ålders press, är 36 nu. Men ja.. Det blir väl som det blir!
  • Äldre 30 May 19:46
    #3

    Syskon är det absolut finaste man kan ge sitt barn. Det finns inget som slår den relationen. Fantastiskt att se dem lära känna varandra och ha varandra.

  • badrap
    Äldre 30 May 19:51
    #4
    Alexi skrev 2016-05-30 19:46:05 följande:

    Syskon är det absolut finaste man kan ge sitt barn. Det finns inget som slår den relationen. Fantastiskt att se dem lära känna varandra och ha varandra.


    Så fint! =))Man hoppas iaf att dem kommer varandra nära! Jag var ensam barn så det är extra glädjande att få uppleva detta och kunna ge vårt första ett syskon.

    Xtra små fötter över golven, skratten och busandet.. Fint. Gör väl inte så mycket om man inte hinner nuppa så himla mycket mer en tid..
  • Äldre 30 May 21:37
    #5
    badrap skrev 2016-05-30 19:51:58 följande:

    Så fint! =))Man hoppas iaf att dem kommer varandra nära! Jag var ensam barn så det är extra glädjande att få uppleva detta och kunna ge vårt första ett syskon.

    Xtra små fötter över golven, skratten och busandet.. Fint. Gör väl inte så mycket om man inte hinner nuppa så himla mycket mer en tid..


    Nuppa kan man göra när man blir gammal ????
  • badrap
    Äldre 30 May 21:43
    #6
    fantasy06 skrev 2016-05-30 21:37:14 följande:

    Nuppa kan man göra när man blir gammal ????


    Tssshaha,, precis!
  • Anonym (Silvi­a)
    Äldre 30 May 21:45
    #7

    Orkar inte att jag fick barn nr 2,även fast vi skildes .Mycket roligare ha 2 barn,man blir ju "rikare".Men såklart mera jobb.

  • Anonym (Silvi­a)
    Äldre 30 May 21:46
    #8

    Skulle skriva"ångrar inte"..

Svar på tråden Är det värt det, att skaffa nummer två?