Inlägg från: Anonym (Y) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Y)

Hermès väska

Jag har inga Hermes väskor själv , men de 2 vänner som har Birkins handlade på Hermes regelbundet och blev efter ett tag erbjudna att köpa Birkin / Kelly.

Men då tar det tid och man måste handla andra varor regelbundet.

Eller så åker man och försöker i Paris om och om igen och försöker.

Vissa har tur.

Här är en tråd med lite tips.

forum.purseblog.com/hermes-shopping/paris-trip-for-hermes-bags-457159-733.html

• Anonym (Y)
    Anonym (M) skrev 2016-05-31 18:33:36 följande:

Men då har du ju råd jag tycker du ska köpa den på plats i Paris .. Det måste ge lite extra ambiance.

Det är inte så enkelt. Man blir inte erbjuden att köpa en Birkin bara för att man har pengarna.

Är man VIP kund , kändis , kunglighet får man säkert köpa Hermes , andra människor får ofta en nej.

Vissa åker till Paris och försöker många gånger utan framgång .

De säger de har inga väskor inne , fast det stämmer inte alls , eftersom nästa kunden kan få köpa väskan...
  • Anonym (Y)

^

Jag menar köpa Birkin/Kelly .

Andra Hermes varor får alla köpa.

• Anonym (Y)
    Helnil91 skrev 2016-06-08 13:40:01 följande:

Jag har dock blivit erbjuden väskor. Men inte den jag vill ha. Vill som sagt ha en Birkin 35 i svart Togo med guldiga detaljer.

När jag har varit inne på deras butik i Paris så hade dom endast inne Birkin 30 i Epsom. En beige och en orange.

Tjejen jag pratade med sa att denna lista som man pratat om i evigheter, finns inte längre.

Hon sa att de vanligaste Birkin och Kelly produceras i rätt jämn takt och butikerna får en leverans. Så då blir det lite först till kvarn.

När jag har varit i olika Hermès butiker så har dom oftast haft någon väska inne. Men som sagt inte den jag vill ha. Dom har alltid frågat om jag vill köpa den som finns inne istället.

Jag har inte heller skrivit att det är omöjligt att köpa en Birkin , men alla som har pengar kan inte köpa den man vill ha.

De flesta får gå tillbaka flera gånger.
  • Anonym (Y)
    Helnil91 skrev 2016-06-08 13:45:01 följande:

Det du pratar om VIP kund finns inte riktigt heller. Finns inte något VIP medlemskap utan det man menar som VIP på Hermès. Är att om du går till en viss butik ofta och köper mycket av deras produkter så får man oftast bra kontakt med dom som jobbar där. Det i sin tur gör att dom hör av sig till dig när dom vet att din väska finns inne. Då lägger dom undan den till dig.

Sen har dom även frågat om jag vill lägga en beställning. Men det kan ju ta upp mot ett år. Till och med mer. Då pratar man om en kö haha. Då det är många beställningar på tur.

VIP = very important person

Jag har inte heller skrivit om någon VIP " medlemskap" utan jag syftade på välkända kunder.

Behöver man någon lista eller medlemskap är man ingen VIP på riktigt.

Se min första inlägg.

;)
  • Anonym (Y)
    Helnil91 skrev 2016-06-08 14:04:19 följande:

Jag vet vad VIP står för :)

Trodde dock att du menade något medlemskap.

Men det är ju precis det jag menade också i mitt inlägg. Är du en välkänd kund (någon som handlar där ofta) så får du oftast en bra kontakt med personalen. Så blir det på dom flesta modehus.

Självklart menade jag inte medlemskap , men eftersom vi båda handlar hos Hermes antog jag att man behöver ingen förklaring ...

:)
  • Anonym (Y)
    Helnil91 skrev 2016-06-08 16:15:07 följande:

Du sa tidigare att det var två av dina kompisar så antog att du inte visste. Du kanske skrev fel :) så svårt för mig att anta någonting, jag inte vet.

Jag skrev att 2 av mina kompisar köpte just Birkin väskor.

Jag har köpt andra varor hos Hermes.

Men handlar man hos Hermes vet man ju att de inte har någon " kundklubb " eller sånt.
Svar på tråden Hermès väska