• Helnil91

Hermès väska

Hej

Undrar om det är någon här som äger en Hermès väska och hur fick ni tag på en i så fall?

Jag är verkligen en riktigt väsk nörd när det kommer till designer väskor. Har bland annat väskor från Chanel, Chloé, Prada, Celine, YSL, Givenchy och Moschino i min kollektion hittills. Men är nu redo för en Hermès Birkin 35 i Togo eller Epsom. Helst svart eller brun med guld detaljer.

Var inne på Hermès flagship store i Paris och fick då veta att denna så kallade kö som man hört ska finnas, inte finns längre. Utan det är lite först till kvarn som gäller. Hon som hjälpte mig i butiken sa att de vanligaste Birkin och Kelly väskorna produceras i ganska jämn takt och butikerna får titt som tätt en leverans. Medans om man vill ha en mer ovanlig så måste man vänta ett visst antal månader/upp till ett år beroende på hur många som står före i tillverknings kö.

Har varit i flera Hermès butiker men dom har aldrig inne just den väskan som jag vill ha. Istället har många försökt sälja på mig någon annan väska men ingen av dom vill jag ha.

Så undrar helt enkelt om det är någon här som äger en och hur fick ni tag på en?

Eftersom det verkar så svårt så funderar jag att vända mig till vintage. Finns en sida som heter Portero.com som säljer vintage väskor. Det finns olika conditions på väskorna. Tänkte köpa en som är prestine condition vilket betyder att den är helt oanvänd. Så det kommer typ bli som en ny.

Dock så verkar det vara dyrare att handla en Birkin så här än om jag skulle handla en Birkin direkt i en Hermès butik.

Så vad tycker ni, handla en direkt för ett dyrare pris eller vänta och få den lite billigare?

• Svar på tråden Hermès väska
  • Helnil91

Sen har jag väl också haft turen att födas in i en välbärgad familj.

Mitt intresse för väskor kommer nog lite i från min mamma. Brukade låna hennes utan att fråga om lov när jag var yngre. Haha

• Anonym (M)

Men då har du ju råd jag tycker du ska köpa den på plats i Paris .. Det måste ge lite extra ambiance.

• Helnil91
    Anonym (M) skrev 2016-05-31 18:33:36 följande:

Men då har du ju råd jag tycker du ska köpa den på plats i Paris .. Det måste ge lite extra ambiance.

Jo funderar verkligen på att vänta och köpa den i Paris ???? Roligare att köpa den på plats. Ska till Paris i September. Så får bara stå ut och vänta :)
  • Helnil91

Oj skulle ha varit en smiley istället för massa frågetecken haha :)

Blev lite fel där :)

• Anonym (drömmar)

Förra veckan var sambon nyexaminerad och precis börjat sitt första jobb efter examen. Nu är han redan direktör på samma bank och tjänar 5 miljoner per år. Inte dåligt! Skrattande

• Anonym (inga lån)

Just väskor är väl inte min grej men är man verkligen intresserad och vet att man kommer att ha fortsatt goda inkomster så kan man vara beredd att offra ganska mycket för en viss sak. 

Jag har t.ex. inga problem med att köpa en klocka för några månadslöner. Jag vet att jag inte kommer att stå utan inkomst och förra gången jag var utan jobb (nu tio år sen) hade jag ett nytt på 14 dar. Blir headhuntad 2-3 gånger om året.

Det är lite roligt hur medelsvensson (som ofta lägger oproportionerligt stor andel av sin inkomst på några hästskrällen eller risiga motorfordon) ska ha åsikter om att andra uppskattar andra saker.

För min del är det skit samma om folk slänger hälften av sin årslön på McDonalds och cigg, Hermèsväskor, ATG eller ett fett bröllop. Man kan önska att fler skulle donera pengar till hjälpprojekt och fattiga men det är våra pengar, och det fina är att man får använda dem precis som man vill. 99% av de som pekar finger i sådana här trådar kunde förmodligen göra mycket vettigare saker för sina pengar också.

• Helnil91
    Anonym (drömmar) skrev 2016-06-03 12:04:43 följande:

Förra veckan var sambon nyexaminerad och precis börjat sitt första jobb efter examen. Nu är han redan direktör på samma bank och tjänar 5 miljoner per år. Inte dåligt! 

Det var inte jag som skrev det. Kanske dags för brillor.
  • Anonym (Y)

Jag har inga Hermes väskor själv , men de 2 vänner som har Birkins handlade på Hermes regelbundet och blev efter ett tag erbjudna att köpa Birkin / Kelly.

Men då tar det tid och man måste handla andra varor regelbundet.

Eller så åker man och försöker i Paris om och om igen och försöker.

Vissa har tur.

Här är en tråd med lite tips.

forum.purseblog.com/hermes-shopping/paris-trip-for-hermes-bags-457159-733.html

• Anonym (Y)
    Anonym (M) skrev 2016-05-31 18:33:36 följande:

Det är inte så enkelt. Man blir inte erbjuden att köpa en Birkin bara för att man har pengarna.

Är man VIP kund , kändis , kunglighet får man säkert köpa Hermes , andra människor får ofta en nej.

Vissa åker till Paris och försöker många gånger utan framgång .

De säger de har inga väskor inne , fast det stämmer inte alls , eftersom nästa kunden kan få köpa väskan...
  • Anonym (Y)

^

Jag menar köpa Birkin/Kelly .

Andra Hermes varor får alla köpa.

Svar på tråden Hermès väska